Plums24 skrev 2016-08-17 19:16:51 följande:
Tack för svaret :) jag äter folsyra sedan över 6 månader tillbaka och dricker heller inte mycket alkohol. Blev lite mer nu under sommaren men annars är det något glas vin då och då :)
Håller med dig om att kalender inte är helt optimalt och jag misstänker att min ägglossning skedde igår eller idag då jag alltid har känningar dagarna innan, lite öm i runt äggledare och när ägglossningen väl sker känner jag mig ofta rätt hängig och får ömma bröst vilket har varit idag.
Får kanske skaffa mig några ägglossningstester för att få mer koll :)
Det låter ju toppen :)
För mig var det jättebra med tester så jag fick koll på hur min cykel såg ut. Man kan ju ha en lutealfas (= tiden mellan när ägget släpper och mensen kommer) på mellan 12-16 dagar, det är ganska stor variation om man inte har sex många gånger.
Det bästa och enklaste är ju dock att ha sex lite då och då under cykeln. Har man av olika anledningar svårt att få till det ofta är det ju toppen att veta hur cykeln ser ut, men har man sex varannan dag ungefär så bör man pricka rätt.
Kom också ihåg att ni kan ha träffat precis rätt i timingen trots att det inte blir plus. Det är inte alla befruktningar som blir ett livskraftigt ägg, tyvärr.