• Sally8585

    Vi som planerar för nummer 4 och är över 30 år

    Några fler som planerar för en nummer 4:a? Jag är 31 år och har BIM idag. Men negativt på CB digitalt idag. Hur går det för er ?

  • Svar på tråden Vi som planerar för nummer 4 och är över 30 år
  • Seb81

    Hej!

    Jag och min sambo planerar en liten, vi har försökt sedan november 2015 nu... Jag har tre barn sedan innan och min sambo inga, vi vill gärna ha minst en liten till! Vi är båda 35 år.

    Fick min mens för två dagar sen, testade mig för tre dagar sendan... Så jäkla less på negativa gravtest nu alltså!!!

    I början tänkte jag hela tiden på detta, sen släppte jag det men lyckades inte bli gravid ändå... Nu har det kommit tillbaka och jag tänker på bäbis hela tiden.... Dessutom blir alla mina vänner & släktingar gravida (vilket är super kul såklart) men OJ vad det stressar mig nu att jag är sist av alla :/

    Nu har jag börjat med munkpeppar så vi får se om det funkar, annars ska vi snart gå vidare för utredning :)

    Någon dag får vi ett plus det vet jag, men ååååå vad det tar tid & åååå vad vi längtar!! :D

  • Calici

    Hej

    Vi funderar över en fyra men har inte börjat än. Planerar att ta ut spiralen nästa vecka om det går och sen kör vi. Det är lite läskigt måste jag säga. Yngsta är 5 nu så det blir några år imellan oxå. Vissa stunder känns allt bra och spännande för att i nästa kännas läskigt och att det kommer bli för mycket och att vi får dålig ekonomi och allt annat negativt som poppar upp. Har ni oxå såna tankar eller är det bästa jag.

  • Seb81

    Min yngsta fyller 9 i höst haha så ja jag vet hur skrämmande det är!

    Jag har haft mina nedgångar under dessa månader.... Ska jag verkligen skaffa en till? Hur blir det ekonomiskt? Osv osv....

    Jag kommer få börja om helt känns det som!?! Min äldsta fyller 18 år i maj... Haha snacka om sladdis mitt 4 barn blir!! Men jag började tidigt och förhållandet funkade inte med pappan tyvärr... Sen träffade jag mannen i mitt liv och just nu vill vi inget hellre än att få en liten miniatyr!!

    Du är inte ensam med att tänka hur det kommer bli!! Det är läskigt men åååå vad jag längtar!!

    Hur har era tidigare graviditeter sett ut? Gått fort att bli gravid?

  • InaLo

    Hej!

    Tror att vi nu är mogna för en 4. Vi har velat lite fram o till baks i 1,5års tid men inser nu att ska de bli så är det nu. Vet inte riktigt om jag känner att jag börjar om eftersom jag ploppar ut ungar var 5-6år. Har alltså barn i åldrarna 16,11 och 5 och nu kommer längtan efter en liten till.

    Seb81 upplever att alla mina graviditeter har varit olika.

    1 normal

    2 blödningar sjukskriven från v24

    3 blödningar, förvärkar och foglossning sjukskriven från v 26

    Har ett tungt natt jobb.

    Hur lång tid har det tagit för er andra att bli gravida tidigare?

    Första 3gångerna blev jag gravid direkt 4 gången tog det 10 försök(3graviditeten slutade i missfall, vi försökte direkt igen) så klart man hoppas att det går fort denna gång. Förstår dig seb81 att du är less på att stirra på blanka graviditetstester. Hoppas det snart är din tur.

  • Seb81

    Tack för dina ord InaLo :) Ja snart är det nog min tur får vi hoppas!

    Vad spännande tid ni har framför er om ni väljer att skaffa en 4:e :D :D Det är pirrigt i magen alltså :D

    Under alla Mina graviditeter har jag blivit gravid två gånger på P-piller och min tredje som var planerad gick det på 5:e försöktet :)

    Jag har fött alla vaginalt och fått alla 3-4 v förtidigt genom otroligt lätta förlossningar!

    Jag har en menscirkel som är ganska tätt, 25 dagar, så jag har äl en gång i månaden... Vissa 2 gånger!! Så jag har haft många chanser nu att bli gravid sen november! :)

    Stort lycka till alla!!

  • Sally8585

    Välkomna alla ! Kul att ni hittade hit! :) är på BiM + 3 men inget plus och ingen mens! Väldigt märkligt.

  • InaLo

    Ja, då var det i gång på riktigt. Äl+mys och nu kommer den långa väntan. Min sambo fick för sig att vi kanske skulle vänta 1månad till men jag är så trött på att vela o ville sätta i gång. Vi är trots allt 38 och 44 så då är det bara o köra.

    Hur går det för er andra några bim i sikt eller ännu bättre några plus?

    Vad spännande detta känns nu.

  • Life02

    En till här... Jag och sambon hade precis försök 12 eller något. Mensen kom idag. Lika ledsen varje gång. Jag har barn sen innan men han har inga och vi vill inget hellre än få ett gemensamt!! Men åldern på mig tickar... Väntar tid för utredning till IVF.
    Håller tummarna för er andra!!

  • Seb81

    Jag har äl till helgen så här myses det på :D

    Jag ska testa med äl stickor denna månad för att se om jg har stenkoll som jag tror jag har på äl! Har ni testat det?

    Vi försökt sen i nov nu :/ Gud vad jag längtar! Samma här, jag har barn sen innan men sambon inga så vi längtar så vi smäller av! Blir jätte ledsen varje fånga mensen kommer, nu hoppas vi på ett plus!!

    Spännande för er!!!

    Är det 1 år man måste ha försökt tills man kan söka hjälp??

  • InaLo

    Life02 tråkigt med mensen. Man blir ju så besviken.

    Seb81 Jag provade med äl stickor när vi jobbade på 3:an väldigt bra för att veta innan man får äl. Tempning är ju också bra för att se om det värkligen släpper ett ägg. Har inte tempat nu men tyckte det var bra förra gången. Visst är det 5-6 dagar som man kan bli gravid men jag tror att det ofta är mer sanolikt ca2dagar i månaden. Dom dagarna vill man ju inte missa.

    Ju det är 1år innan man kan söka hjälp.

    Konstigt att jag fortfarande har semester och vill inget mer en att den ska ta slut så att jag närmar mig Bim

Svar på tråden Vi som planerar för nummer 4 och är över 30 år