• Anonym (Jeans)

Hur ofta tvättar du jeans?

Satt och diskuterade med en vän som menade att jeans borde tvättas minst 2 gånger i veckan om man använder de varje dag, men jag brukar mer tvätta mina ett par gånger i månaden för jag tycker inte de blir skitiga så fort. Däremot byter jag tröja varje dag, vilket hon gjorde varannan för det mesta. Hur gör ni? :)

• Svar på tråden Hur ofta tvättar du jeans?
  • Alvina

Jag tvättar mina jeans ca var tredje/fjärde månad, oftast var fjärde. Men sedan använder jag dem bara utomhus. Hemma har jag på mig mjukisbyxor. Så fort jag kommer innanför dörren åker jeansen av.

• Alvina

Glömde säga att man inte ska tvätta jeans så ofta. Dem blir förstörda av för frekvent tvättade.

• Hi5

När de har fläckar, annars hänger jag bara upp dem. Har fem olika par framme samtidigt som jag växlar mellan. 

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Anonym (PEZ)
    Hi5 skrev 2016-08-17 18:18:14 följande:
    När de har fläckar, annars hänger jag bara upp dem. Har fem olika par framme samtidigt som jag växlar mellan. 
    Var brukar du hänga upp dem?
  • IsDimma

Privat så tvättas dom typ en gång på sex månader typ.
    Jobbjeansen tvättar jag minst en gång i veckan, ibland tre, ibland fem. Jobbar på förskola och dom är verkligen i behov av tvätt efter en vecka!

• aleakim

Har bara två par just nu som jag växlar mellan, och båda tvättas någon gång i veckan. Har två små barn så man är inte ren speciellt länge.

• Hi5
    Anonym (PEZ) skrev 2016-08-17 18:29:57 följande:
    Var brukar du hänga upp dem?
    Jag har en sk vädringsställning från Ikea (en lång pinne med ben i varje ände) där jag hänger upp plagg på galgar, som inte är nytvättade. Jag använder bara kläderna i en dag, sedan åker de på vädring i minst en dag. Detta gäller allt utom underkläder som jag byter varje dag :)
    Tröjor sniffar jag även på innan de åker på från stället. Om de inte godkänns så åker de i tvätten.
    Jag badar varje kväll, så jag är alltid hyfsat ren när jag klär på mig :)
    Tvättar i stort sett bara två tröjor och tio par trosor samt ett gäng strumpor och träningskläder per vecka.
    Och såklart alla barnens kläder. De ska byta tröja och underkläder varje dag, och brallor vid behov.
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
Svar på tråden Hur ofta tvättar du jeans?