Nya Harry Potter böcker
Jag läste precis att J.K Rowling ska släppa tre nya noveller om Harry Potter. Är det någon som har en aning om de kommer att går att köpa på svenska?
Jag läste precis att J.K Rowling ska släppa tre nya noveller om Harry Potter. Är det någon som har en aning om de kommer att går att köpa på svenska?
Nytt sen igår isf. JK Rowling har sagt att det blir Cursed child (som redan släppts) och sen är det slut.
Men om det blir mer översätts de förmodligen till svenska. Något annat vore förmodligen otänkbart.
Inget nytt under solen, det är tre mini-novellsamlingar där flera av texterna redan finns på nätet.
www.bbc.co.uk/newsbeat/article/37105499/were-getting-new-hogwarts-stories-from-jk-rowling-next-month
Enligt Pottermore kommer de att släppas på flera språk den 6/9 men svenska är inte ett av dem. Kommer säkert kort därpå om det finns pengar att hämta...
Som jag fattade är de tre novellböckerna bara tillgängliga på nätet genom pottermore som eböcker och kommer kosta 3$ styck. The Cursed Child är ju redan ute och släppt på svenska i höst. :)