• TessLindström

BF Februari i Uppsala

Hej alla gravida mammor!

Tänkte att det kunde vara roligt att få kontakt med andra mammor som är gravida i Uppsala.

Startade en "mammagrupp" sist jag var gravid och vi träffades, fikade och hade otroligt roligt och mycket utbyte av varandra!

Häng på!

• Svar på tråden BF Februari i Uppsala
  • jessicahansen

Hej! Inte i uppsala men i Älvkarleby i uppsala län :)

Hänger gärna på om jag får :)

27 år och väntar 3e barnet 25 februari :)

• TessLindström

Hur har du mått denna gång? Tredje graviditeten även för mig???? Har tidigare gånger mått bra men denna gång mådde jag illa oavbrutet de första 12 veckorna. Nu mår jag bra men somnar ovaggad på kvällarna????

• jesssicahansen
    TessLindström skrev 2016-08-20 14:42:21 följande:

Hur har du mått denna gång? Tredje graviditeten även för mig???? Har tidigare gånger mått bra men denna gång mådde jag illa oavbrutet de första 12 veckorna. Nu mår jag bra men somnar ovaggad på kvällarna????

Med de andra barnen mådde jag inte såhär vad jag minns, nu har jag haft illamående sen jag plussade till häromdagen och haft ett hemskt humör i samband med det. Men nu mår jag bättre, fortfarande lite trött men inte lika som förut :)

Känner mig tjock som om jag vore gravid i 7e månaden vissa dagar ;) Ska göra kub-ultraljud på måndag!
  • TessLindström

[quote=76898971][quote-nick]jesssicahansen skrev 2016-08-20 15:37:03 följande:[/quote-nick]

Med de andra barnen mådde jag inte såhär vad jag minns, nu har jag haft illamående sen jag plussade till häromdagen och haft ett hemskt humör i samband med det. Men nu mår jag bättre, fortfarande lite trött men inte lika som förut :)

Känner mig tjock som om jag vore gravid i 7e månaden vissa dagar ;) Ska göra kub-ultraljud på måndag!

[/

Åh va spännande på måndag! Jag gjorde ett UL redan i vecka 8. Så mysigt att se den lilla!

Jag kände mig gravid från dag 1 och hade svårt att dölja magen till vecka 12. Syns snabbare tredje gången helt klart! Hoppas att du snart slipper illamåendet, för mig fösvann det efter v12.

• jesssicahansen
    TessLindström skrev 2016-08-21 09:14:37 följande:

[quote=76898971][quote-nick]jesssicahansen skrev 2016-08-20 15:37:03 följande:[/quote-nick]

[/

Åh va spännande på måndag! Jag gjorde ett UL redan i vecka 8. Så mysigt att se den lilla!

Jag kände mig gravid från dag 1 och hade svårt att dölja magen till vecka 12. Syns snabbare tredje gången helt klart! Hoppas att du snart slipper illamåendet, för mig fösvann det efter v12.

När är du beräknad?
  • TessLindström

Jag är beräknad till 13:e februari. Gick över 14dagar första gången och 5 dagar andra gången. Du?

Blir det förlossning i uppsala för er eller är det närmare till gävle?

Försöker skriva här från mobilen,knappt att det går alls, laggar!

• TessLindström

Jag är beräknad till 13:e februari. Gick över 14dagar första gången och 5 dagar andra gången. Du?

• jesssicahansen
    TessLindström skrev 2016-08-22 21:55:39 följande:

Jag gick över 11 & 13 dagar, sjukt jobbigt! Det blir förlossning i uppsala är det tänkt, känner jag att det är helt omöjligt tar vi gävle i sista sekund :)

Blev flyttad från 25 februari till 1 mars men känner ändå på mig att det blir februari;)

Fick svar på kub testet igår, 1:20000 så det var helt underbart skönt!! En livlig liten bebis på ca 9 cm lever om inne i magen :)
Svar på tråden BF Februari i Uppsala