• Milia02

Nidis???

Hur vet man att det är en nidis??

Har inte fått igen mensen sen förlossningen och vi råkade bli lite ivriga och glömde kondomer...

När jag var på toan dan efter råkade jag se på papperet att jag hade äl flytningar....

i förrgår så kom det lite lite blod strimma i en del typ genomskinlig slem på pappret...

hoppades det var mensen som var på g.... men den har inte kommit än...

kan det varit en nidis???

• Svar på tråden Nidis???
  • Anonym (Tt)

Hade äl för ca 14 dagar sen. Mensen skulle kommit igår. Idag när jag var på toaletten kom det en blodklump stoppade in en tampong men sen när jag skulle byta efter några timmar så var det inge mer blod. Blir helt förvirrad jag med.

• Mascaraklumpar

När hade du sex då?

• Cyanea

Det vet man egentligen inte förrän man plussar. Det är så vitt jag vet ovanligt med nidblödning (även om det är så vanligt här på familjeliv att det till och med har smeknamn ;) ), då är det vanligare med spottings eller mellanblödningar. Men plussar man efter några dagar så kan det vara nidblödning. hCG börjar produceras när ägget fäst så det bör i så fall synas på test om ett par-tre dar. 

• Milia02

rent tidsmässigt med när vi hade sex stämmer det.... trodde mensen skulle komma igår... kom lite mer blod men inte ens tillräckligt för att det skulle komma på bindan.... bara på pappret... gjorde ett test imorse som var neg.... fattar ingenting...

får se om tant röd dyker upp inom några dagar.... annat får jag göra ett nytt test till veckan

• Cyanea

Märkligt! Men i så fall bör det inte ha varit en nidblödning, åtminstone inte den första blödningen du fick. Det kan ju också ha varit en ägglossningsblödning. Eller så spökar det lite eftersom mensen inte kommit tillbaka. Har du inte ägglossat kan det ju vara så att du får lite små mellanblödningar tills cykeln blir normal igen. 

Du kan ju alltid vänta någon vecka till och testa igen. 

Svar på tråden Nidis???