• kokobambam

Psykopater i sjukvården?

Tja!

Undrar hur vanligt det är med psykopater inom sjuk- och tandvård? Och hur farliga är dessa psykopater för patienterna?

Har även en annan fråga: Gick till en tandläkare som jag inte känner och denne "torkade" bedövningssprutan på min haklapp. Gör verkligen tandläkare så?

Hon var rätt otrevlig och därför tänker jag om läkaren är psykopat och velat skada mig.

Svar som" gå till psykakuten" undanbedes :)

Tack i förhand

• Svar på tråden Psykopater i sjukvården?
  • Ramborg

Tror du det står "psykopat" stämplat i pannan på dem så man lätt kan räkna dem?

Jag tror inte det är särskilt vanligt, jag har i alla fall aldrig träffat på någon såvitt jag vet. Däremot har tandläkaren ofta torkat av både det ena och det andra på den där äckliga haklappen.

42.
  • Anonym (Ambulans)

OM det finns. För närvarande är det det som krävs för att öht få jobb. Hur fan ska man annars stå ut med att jobba i den svenska sjukvården? Med alla galna krävande patienter som bara kräver och kräver och kräver?

• Anonym (saga)
    Anonym (Ambulans) skrev 2016-08-21 14:51:56 följande:

OM det finns. För närvarande är det det som krävs för att öht få jobb. Hur fan ska man annars stå ut med att jobba i den svenska sjukvården? Med alla galna krävande patienter som bara kräver och kräver och kräver?

Fast det är nog ganska många vanliga människor som jobbar inom vården som blir avtrubbade till slut av den anledning du nämner. Det betyder dock inte att de är psykopater.
  • Anonym (Ambulans)
    Anonym (saga) skrev 2016-08-21 15:14:27 följande:
    Fast det är nog ganska många vanliga människor som jobbar inom vården som blir avtrubbade till slut av den anledning du nämner. Det betyder dock inte att de är psykopater.
    Eller så förstår man inte ironi
  • Anonym (saga)
    Anonym (Ambulans) skrev 2016-08-21 15:31:55 följande:
    Eller så förstår man inte ironi
    Eller så är du inte så bra på att kommunicera ironi i skrift. 
  • Anonym (Något fler)

Sannolikt något fler psykopater än på många andra ställen, men fortfarande väldigt ovanligt.

• Anonym (Ambulans)
    Anonym (saga) skrev 2016-08-21 15:43:28 följande:

Eller så är du inte så bra på att kommunicera ironi i skrift. 

Eller så har du svårt att förstå; -) jaaa du!
  • Anonym (No worries)

Torka av på haklappen låter inte direkt jättekonstigt. Du verkar vara ganska så överspänd... Kanske lite lätt paranoid?? 

Är det ofta du undrar sånt här? 

Kort sagt, nej tandläkaren försökte inte skada dig, det märkte du genom att hen inte körde sprutan in i ditt öga eller högg dig med borren i skrevet........ 

Svar på tråden Psykopater i sjukvården?