• Äldre 19 Aug 07:52
    928 visningar
    4 svar
    4
    928

    Ni som har barn tätt och dessutom gjort flera kejsarsnitt!

    Jag har äldre barn sen förut men fick en underbar dotter för 6 månader sen. Fick igår reda på att jag är gravid igen! Vi hade väl tänkt skaffa en liten till om nåt år men absolut inte så här tidigt. Men nu blev det så och jag känner mig både glad och livrädd!! Dels för att behöva göra ett tredje kejsarsnitt och med så kort läketid. Klarar livmodern den påfrestningar? Dels oro för att jag inte kommer orka med två bebisar samtidigt. Dels för att jag är rädd att inte hinna ge så mkt kärlek som jag vill till storasystern då som fortfarande behöver så mkt uppmärksamhet. Hur blir förhållandet när man har så mkt som jag antar att det blir med två små bebisar och allt annat hemma med stora barn m.m ? Kan man överhuvudtaget få tillbaka sin kropp efter så många graviditeter med snitt på det? Det låter kanske negativt men jag känner mig glad och förväntansfull och tycker det öndå ska bli kul med så tätt för jag antar att dom får så mkt roligt ihop men känner mig väldigt orolig! Snälla har någon här liknande sits och kan berätta hur du upplever/upplevt situationen?

  • Svar på tråden Ni som har barn tätt och dessutom gjort flera kejsarsnitt!
  • Äldre 19 Aug 15:09
    #1

    Jag har barn så tätt, tror inte riktigt vi visste vad vi gav oss in på... blev lite fartblinda liksom. 
    Nu med facit i hand skulle jag ju aldrig önska att vi gjort på annat sätt, vi skull ju inte då fått våra fantastiska barn. 

    Jo min livmoder klarade sig fint. 
    O jo nog för att det var jobbigt med två bebisr samtidigt men vi var två föräldrar så det var verkligen inte så illa. De kunde efter ett tag ha samm akläder o blöjor, så det var ganska praktiskt. 

    Låt inte din oro hålla tillbaka glädjen :) 


    I kinamockaskogen.....
  • Äldre 20 Aug 20:44
    #2
    straw2008 skrev 2016-08-19 15:09:53 följande:

    Jag har barn så tätt, tror inte riktigt vi visste vad vi gav oss in på... blev lite fartblinda liksom. 

    Nu med facit i hand skulle jag ju aldrig önska att vi gjort på annat sätt, vi skull ju inte då fått våra fantastiska barn. 

    Jo min livmoder klarade sig fint. 

    O jo nog för att det var jobbigt med två bebisr samtidigt men vi var två föräldrar så det var verkligen inte så illa. De kunde efter ett tag ha samm akläder o blöjor, så det var ganska praktiskt. 

    Låt inte din oro hålla tillbaka glädjen :) 


    Tack för svar!! Jag ska ställa in mig på att det kommer gå bra och då brukar det göra det. Det är bara så nytt för mig att ha så tätt eftersom mina andra barn varit ensambrn i flera år innn nästa kom. Hur gamla är dom nu? Vilken ålder tycker du varit jobbigast med två små tätt?
  • Äldre 20 Aug 20:44
    #3

    Nån mer med liknande erfarenhet? :)

  • Äldre 22 Aug 07:49
    #4

    Våra barn är idag 8,6, o 2 år.

    Jobbigast har varit mina föräldrarledigheter, då har jag ju varit själv med barnen iaf 9-10h om dagen... hämta lämna orka liksom. 
    Sen beror det ju lite på hur man bor, då jag fick mina 2 första bodde vi i lägh i stan o skulle ta oss ut o liksom rasta barnen (ngt jag avskydde, är liksom innemänniska). 
    När jag eller ngt barn varit sjukt har det givetvis varit jobbigt. 
    De dagar jag hade andra mammor att hänga med var jätteroliga tyckte jag. 


    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Ni som har barn tätt och dessutom gjort flera kejsarsnitt!