kap/gersåg
Jag vill köpa en kap/gersåg till min sambo.
Den får kosta ca 2000 kr. Tips på någon bra som fungerar till det mesta inom hemmabygge...
Jag vill köpa en kap/gersåg till min sambo.
Den får kosta ca 2000 kr. Tips på någon bra som fungerar till det mesta inom hemmabygge...
Prova Jemofix lr Biltema
Jag ska fråga min kille var vi köpte vår o vad vi gav.
Jula har flera modeller. Jag tycker det är viktigt att den klarar minst 25×120mm i 45 grader respektive 45×95mm i 45 grader vinkel. Det utesluter de enklare modellerna. Har själv några verktyg av märket meec. De är ok för hemmabruk.
Jag ska fråga min kille var vi köpte vår o vad vi gav.
Jula har flera modeller. Jag tycker det är viktigt att den klarar minst 25×120mm i 45 grader respektive 45×95mm i 45 grader vinkel. Det utesluter de enklare modellerna. Har själv några verktyg av märket meec. De är ok för hemmabruk.
Jag har byggt en friggebod med en från öb och både altaner och ytterväggar med en från Claes ohlsson. Det som skiljer dom bättre tycker jag främst är vinkeln på geringsbordet. Cotech är på rea nu på classe ca tusen spänn sen behöver du ett stativ som kostar ungefär lika mycket.
Här finns några alt, både dyrare och enklare. www.clasohlson.com/se/b/Bygg/Elverktyg-&-maskiner/Kap--&-geringss%C3%A5gar
Stativ
www.clasohlson.com/se/b/Bygg/Verktygstillbeh%C3%B6r/S%C3%A5gstativ
För 2000:- får du nöja dig med de billigare alt om det innefattar stativ.
Knepigt att länkarna verkade fucka ur, men kopierar du dem så verkar det fungera ändå.
Dewalt är en bra maskin, lite osäker på priset dock. Däremot har K-rauta kunddag snart och då ska det tydligen vara 20%rabatt, det kan vara värt att kolla upp.
Tack st
Här finns några alt, både dyrare och enklare. www.clasohlson.com/se/b/Bygg/Elverktyg-&-maskiner/Kap--&-geringss%C3%A5gar
Stativ
www.clasohlson.com/se/b/Bygg/Verktygstillbeh%C3%B6r/S%C3%A5gstativ
För 2000:- får du nöja dig med de billigare alt om det innefattar stativ.
Dewalt är en bra maskin, lite osäker på priset dock. Däremot har K-rauta kunddag snart och då ska det tydligen vara 20%rabatt, det kan vara värt att kolla upp.
Tack st
Tack! Om jag går upp lite i pris, vilken skulle du välja?