• felett

kap/gersåg

Jag vill köpa en kap/gersåg till min sambo.

Den får kosta ca 2000 kr. Tips på någon bra som fungerar till det mesta inom hemmabygge...

• Svar på tråden kap/gersåg
  • viktorjohan

Jula har flera modeller. Jag tycker det är viktigt att den klarar minst 25×120mm i 45 grader respektive 45×95mm i 45 grader vinkel. Det utesluter de enklare modellerna. Har själv några verktyg av märket meec. De är ok för hemmabruk.

• felett
    Deceree1 skrev 2016-08-19 13:52:53 följande:

Jag ska fråga min kille var vi köpte vår o vad vi gav.

Tack gärna, gissar att ni är nöjda med den?
    viktorjohan skrev 2016-08-19 14:02:35 följande:

Jula har flera modeller. Jag tycker det är viktigt att den klarar minst 25×120mm i 45 grader respektive 45×95mm i 45 grader vinkel. Det utesluter de enklare modellerna. Har själv några verktyg av märket meec. De är ok för hemmabruk.

Du har inget komplett namn att tipsa om, inte min hemmaplan direkt...
  • Studentpappa

Jag har byggt en friggebod med en från öb och både altaner och ytterväggar med en från Claes ohlsson. Det som skiljer dom bättre tycker jag främst är vinkeln på geringsbordet. Cotech är på rea nu på classe ca tusen spänn sen behöver du ett stativ som kostar ungefär lika mycket.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Knepigt att länkarna verkade fucka ur, men kopierar du dem så verkar det fungera ändå.

• damphund

Dewalt är en bra maskin, lite osäker på priset dock. Däremot har K-rauta kunddag snart och då ska det tydligen vara 20%rabatt, det kan vara värt att kolla upp.

• viktorjohan
    damphund skrev 2016-08-19 14:44:02 följande:

Dewalt är en bra maskin, lite osäker på priset dock. Däremot har K-rauta kunddag snart och då ska det tydligen vara 20%rabatt, det kan vara värt att kolla upp.

Ja, De Walt är ett bra märke. Yrkesfolk använder ofta det märket. Kostar i regel betydligt mer också.
  • Studentpappa
    felett skrev 2016-08-19 14:45:41 följande:

Tack st

Tack! Om jag går upp lite i pris, vilken skulle du välja?

För en amatör spelar det inte så hemskt stor roll, det är skillnad för en snickare som använder den nästan dagligen. Kolla efter en bra deal och om det finns någon med lång garanti. Använd prisjakt eller om du känner en hantverkare som kan köpa den med sin rabatt hos en bygghandel.

Altansäsongen är ju nästan över så det borde finnas en del på rea, jag var på Karl hedin igår och dom reade ut skruvdragare nu.
Svar på tråden kap/gersåg