• Sunny1995

Gravid, sjuk?

Är gravid i vecka 30 och sen ungefär 3 veckor tillbaka har jag känt mig halvsjuk konstant.

Huvudvärk, illamående, dålig i magen till och från och yrsel.

Kan inte få tag i barnmorskan förens nästa besök 1 september och vill inte ringa till förlossningen och bli hånad..

Så nån som vet vad det kan bero på eller om jag oroar mig i onödan?

• Svar på tråden Gravid, sjuk?
  • Långbenopluto

Men oj, har ni så hemsk förlossningsavd så ni blir hånad??

Hur som helst, jag mådde som di i vecka 29 och jag fick akut kejsarsnitt pga havandeskapsförgiftning...

Men jag har heller aldrig blivit hånad på förlossningen eller hos nån barnmorska.....

Du får välja, barnets bästa eller bli arg/skamsen när du blir hånad.

I min värld är valet väldigt enkelt när det handlar om mitt ofödda barn.

• Sunny1995
    Scalaren skrev 2016-08-19 15:29:19 följande:

Men oj, har ni så hemsk förlossningsavd så ni blir hånad??

Hur som helst, jag mådde som di i vecka 29 och jag fick akut kejsarsnitt pga havandeskapsförgiftning...

Men jag har heller aldrig blivit hånad på förlossningen eller hos nån barnmorska.....

Du får välja, barnets bästa eller bli arg/skamsen när du blir hånad.

I min värld är valet väldigt enkelt när det handlar om mitt ofödda barn.

Dom tycker bara att man ska avvakta och att jag bara oroar mig i onödan för att jag är förstföderska. Så känns inge kul att dom inte vill undersöka en med tanke på hur illa det kan vara...
  • Anonym (All)
    Sunny1995 skrev 2016-08-19 16:01:52 följande:
    Dom tycker bara att man ska avvakta och att jag bara oroar mig i onödan för att jag är förstföderska. Så känns inge kul att dom inte vill undersöka en med tanke på hur illa det kan vara...
    Hur vet du det om du inte har pratat med dom.
    Bestäm inte i förväg vad dom kommer att säga, ring dom och ta reda på det istället. 
    Varför ta såna risker med ditt ofödda barn, ring och låt dom få avgöra.
    Det är ändå dom som är proffs. 
  • Sunny1995
    Anonym (All) skrev 2016-08-19 16:13:00 följande:

Hur vet du det om du inte har pratat med dom.

Bestäm inte i förväg vad dom kommer att säga, ring dom och ta reda på det istället. 

Varför ta såna risker med ditt ofödda barn, ring och låt dom få avgöra.

Det är ändå dom som är proffs. 

Jag sa aldrig att jag inte har pratat med dom, annars skulle jag väl inte säga nåt dom inte sagt.
  • Cyanea

Ring förlossningen. Har du tur sitter en annan person än den/de du pratat med tidigare och svarar. Jag instämmer med föregående - skit i ditt ego och gör vad som är bäst för barnet. Ring in, säger de att du inte ska oroa dig så behöver du inte oroa dig mer. Säger de att du ska åka in - åk in. 

Svar på tråden Gravid, sjuk?