• blomstertjejen

Tips på bra barnmorska på MVC Närhälsan i Västra Frölunda

Hej!

Jag är gravid, första gången, och är nu i v. 16 och går på MVC Närhälsan i Västra Frölunda. Har en barnmorska som heter Anne och som jag inte känner mig riktigt "trygg" med. Hon är okej men lite virrig och dessutom saknar jag den där rätta känslan och kontakten som man får med vissa personer, att hon kan känna av osv.

Min fråga till er andra gravida här som går på MVC Närhälsan i Frölunda, är om någon av er har någon bra barnmorska ni kan rekommendera där?

Tack på förhand! Glad

• Svar på tråden Tips på bra barnmorska på MVC Närhälsan i Västra Frölunda
  • niinnii87

Jag har haft Eva Grävare under mina 3 graviditeter å där emellan å trivs så otroligt bra med henne! Har haft några av de andra under semestertider å sådär men inte känts lika bra med dom som med henne.

Du har ju alltid rätt att byta om du inte känner dig helt bekväm.

• blomstertjejen
    niinnii87 skrev 2016-08-19 18:27:22 följande:

Jag har haft Eva Grävare under mina 3 graviditeter å där emellan å trivs så otroligt bra med henne! Har haft några av de andra under semestertider å sådär men inte känts lika bra med dom som med henne.

Du har ju alltid rätt att byta om du inte känner dig helt bekväm.

Tack så mycket för tipset! Hur är hon som person tycker du? Jag behöver någon som är mjuk, förstår oro (men heller inte jamsig för det) och inger trygghet. Och givetvis är kunnig och erfaren
  • niinnii87
    blomstertjejen skrev 2016-08-19 22:52:21 följande:
    Tack så mycket för tipset! Hur är hon som person tycker du? Jag behöver någon som är mjuk, förstår oro (men heller inte jamsig för det) och inger trygghet. Och givetvis är kunnig och erfaren
    Hon är väldigt bra. Lyssnar & hjälper & lugnar en vid behov.
    Tror hon varit BM i runt 20 år nånting.
    Jag rekommenderar henne starkt då hon hjälpt mig med att få tider till läkaren pga olika anledningar, tidiga förvärkar, mkt sammandragningar, foglossning, remiss till sjukgymnast.
    Hon tar en på allvar.
  • Alexandra91

Har också Eva grävare och är nöjd! Min mamma hade även henne när hon väntade mig och min syster :)

Svar på tråden Tips på bra barnmorska på MVC Närhälsan i Västra Frölunda