• oroligkanskemamma

    Blöder länge - gravid ändå?

    Hej, jag har blödit i 10 dagar och funderar nu på om det är mens eller annan sorts blödning. Idag kom det ganska mycket rödbrunt. Har varit hur trött som helst i tre veckor dessutom. Eventuell äggfästning skedde för drygt tre veckor sedan. Kan jag vara gravid ändå med tanke på att mensen är annorlunda? Har hört att det är ganska vanligt med mensliknande blödning men att man är gravid ändå. Känns annorlunda i magen dessutom. Jag ska testa mig också. Vill bara lufta mina tankar och bolla detta lite.

  • Svar på tråden Blöder länge - gravid ändå?
  • Frontline

    Jösses tror du att FL består av några magiska siare?
    Testa när det är dags vi har inte en jävla aning...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • fjanten
    Frontline skrev 2016-08-20 00:11:59 följande:

    Jösses tror du att FL består av några magiska siare?

    Testa när det är dags vi har inte en jävla aning...


    Men gud vilket otrevligt svar!

    Nej, TS, jag tror inte att du är gravid om du börjat blöda kring tiden då du ska ha mens.
  • Lotesse

    Jag blödde i 2 veckor en gång, helt normalt, vanlig mens. Livmodern har, enligt barnmorskan jag träffade då, fickor som blod kan samlas i. Ibland händer det att man blöder längre för att fickorna av olika anledningar töms. Vissa kvinnor uppelver detta ofta, visaa bara några enstaka gånger i sitt liv och vissa inte alls.

    Bara för att blödningen upplevs som konstig i jämförelse med ens vanliga mens betyder det inte att det är ett tecken på graviditet. Men ta ett gravtest för säkerhets skull :)

Svar på tråden Blöder länge - gravid ändå?