• Jordgubbarmeglass

Förlorade 1 liter blod, fostret lever...

Jag måste få bolla tankarna lite för vad som hände förra veckan.

Jag låg hemma i soffan och kollade film och kände hur det blev varmt där nere.

Tittar och det är blod genom kläder och allting.

In på toa och sätter mig där. Ser bara hur det verkligen forsar blod. Kommer en stor klump och är nu säker på att det gått åt skogen.

Ringde sambon som var 15 mil bort och skrek medan det fortsatte att forsa.

Mitt i samtalet känner jag hur jag faller och är då på väg att svimma.

Sambon ringer ambulans och jag blir körd till gyn där jag snabbt får hjälp.

Läkaren säger innan hon ens gjort en undersökning att detta är ett pågående missfall.

Men icke, i magen låg en 12 veckors liten bebis och sparkade.

Blev inlagd för dropp och observation.

Dagen efter skulle jag få åka hem och bara en stund innan så känner jag samma varma känsla i sängen igen.

Så var det dags, blod överallt.

Genom lakan, ner på madrassen, uppe på ryggen på mig och det vägrade sluta.

Nytt ultraljud. Bebis lever ännu.

Nu hade mitt hb sjunkit så lågt att dom beslutade för att ge blodtransfusion.

Blev kvar och dagen jag fick åka hem gjordes nytt ul och bebisen lever ännu.

Dom tror att moderkakan ligger långt ner men att den bör flyttas upp men dom har inget direkt svar på varför det blev som det blev... Är orolig såklart :(

Blev långt det här...

Någon mer med kraftiga blödningar men ändå haft en okej graviditet framöver?

• Svar på tråden Förlorade 1 liter blod, fostret lever...
  • Tvåbarnsmamman79

Oj vad läskigt att förlora så mycket blod!
    Jag är i v 24 nu och hade några mindre blödningar mellan v 9-13 blev livrädd trodde att fostret dött osv men ultraljuden har visat att allt verkar ok.
    Till mig sa de oxå att moderkakan satt långt ner och att det kan ha påverkat men de visste inte säkert.
    Vid rutinultraljudet hade moderkakan flyttat sig och jag har inte haft mer blödningar.
    Hoppas det går bra och att du slipper blöda mer!

• Skullz
    Jordgubbarmeglass skrev 2016-08-19 21:53:17 följande:

Jag måste få bolla tankarna lite för vad som hände förra veckan.

Jag låg hemma i soffan och kollade film och kände hur det blev varmt där nere.

Tittar och det är blod genom kläder och allting.

In på toa och sätter mig där. Ser bara hur det verkligen forsar blod. Kommer en stor klump och är nu säker på att det gått åt skogen.

Ringde sambon som var 15 mil bort och skrek medan det fortsatte att forsa.

Mitt i samtalet känner jag hur jag faller och är då på väg att svimma.

Sambon ringer ambulans och jag blir körd till gyn där jag snabbt får hjälp.

Läkaren säger innan hon ens gjort en undersökning att detta är ett pågående missfall.

Men icke, i magen låg en 12 veckors liten bebis och sparkade.

Blev inlagd för dropp och observation.

Dagen efter skulle jag få åka hem och bara en stund innan så känner jag samma varma känsla i sängen igen.

Så var det dags, blod överallt.

Genom lakan, ner på madrassen, uppe på ryggen på mig och det vägrade sluta.

Nytt ultraljud. Bebis lever ännu.

Nu hade mitt hb sjunkit så lågt att dom beslutade för att ge blodtransfusion.

Blev kvar och dagen jag fick åka hem gjordes nytt ul och bebisen lever ännu.

Dom tror att moderkakan ligger långt ner men att den bör flyttas upp men dom har inget direkt svar på varför det blev som det blev... Är orolig såklart :(

Blev långt det här...

Någon mer med kraftiga blödningar men ändå haft en okej graviditet framöver?

jag hade så, fick blödningar, till slut såg de att moderkakan låg för långt ned, fick cyklokapron för att lugna blödningarna sen löste det sig själv, blödde sista gången vecka 12 ca som tur var, förlorade inte riktigt så mkt blod som du, men två ggr forsade det på ordentligt :(

är nu gravid i vecka 34+2.

• terfje

För mig har det forsat blod 4 gånger och sista gången var vid vecka 15. Nu är jag i vecka 32+3. Bebis lever men har ett diafragmabråck som måste opereras efter förlossningen.

• Emroos

Min moderkaka låg långt ner i början med och jag hade en blödning som förmodligen berodde på det. Oftast flyttar sig moderkakan. Om den inte gör det bokas det in extra ultraljud för kontroll. Om den ej flyttat sig tills förlossningen (vilket är sällan) så görs kejsarsnitt : )

• Jordgubbarmeglass

Tack för alla era svar.

Man vet ju inte vad man ska tänka i en situation som denna.

Man vill hoppas men ändå vågar man inte.

Fast man gått över vecka 12 och borde våga slappna av lite..

Svar på tråden Förlorade 1 liter blod, fostret lever...