• Anonym (Mamman)

    Pappan berättar inget för mig

    Mina barns pappa berättar inget för mig! Då barnen står skrivna hos honom kommer alla brev om läkarbesök och tandläkare till honom. Nu fick jag av en slump veta att min son ska till läkaren på torsdag. Då det är min dag frågade jag pappan om tid och plats...inget svar mer än att han tagit ledigt. Blir så ledsen och trött!

  • Svar på tråden Pappan berättar inget för mig
  • Anonym (ja)

    Har ni gemensam vårdnad? I så fall kan du begära att läkare, tandläkare, skola m.m. skickar ut dubbletter så även du får hem informationen.

  • mammalovis

    Ring vårdcentralen och fråga vad de sysslar med om ni har gemensam vårdnad. Så vitt jag vet har pappan ingen rätt att frånhålla dig tid, plats och skäl. För skojs skull ska du kanske ändra tiden också så den passar dig, så får pappan stå där med lång näsa (ironi).

  • Anonym (ja)
    mammalovis skrev 2016-08-20 23:28:24 följande:

    Ring vårdcentralen och fråga vad de sysslar med om ni har gemensam vårdnad. Så vitt jag vet har pappan ingen rätt att frånhålla dig tid, plats och skäl. För skojs skull ska du kanske ändra tiden också så den passar dig, så får pappan stå där med lång näsa (ironi).


    Fast det är ju inte vårdcentralens fel. Dom skickar självklart information till folkbokföringsadressen om ingenting annat är sakt.

    Har dom gemensam vårdad kan hon dock begära att dom skickar en kopia även till henne.
  • Anonym (Mamman)

    Vi har gemensam vårdnad så jag ska be VC skicka kopia till mig. Känns jättekonstigt att inte veta att ens barn ska till doktorn!

  • Anonym (juuuuuu)

    Det är dock inte alla vårdcentraler som godkänner att skicka till båda. Skola mm måste, men vc måste inte skicka till båda som det är i nuläget iaf.

    Däremot har man skyldighet att tala om för den andre föräldern sånt som påverkar dennes umgänge. Nu har ju pappan tagit ledigt för att följa med, men ändå. Dom någon skrev, kolla om du kan gå in via mina vårdkontakter och kolla. Lite jobbigt dock om man ska behöva gå in där varje vecka..

  • Anonym (Mamman)

    Jag har skapat konto på mina vårdkontakter så jag nu ser båda mina barn där! Hoppas det kan hjälpa lite...

  • Anonym (qq)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-08-21 17:49:50 följande:

    Vi har gemensam vårdnad så jag ska be VC skicka kopia till mig. Känns jättekonstigt att inte veta att ens barn ska till doktorn!


    kolla om det går där du bor. Toppen i så fall!
Svar på tråden Pappan berättar inget för mig