Hur våga skilja sig?
Jag har i flera års tid funderat över förhållandet till min man. Vi har varit ett par i 16 år och har två tonårsbarn. Vi är bra kompisar, bråkar inte särskilt ofta. Men det finns ingen passion eller kärlek mellan oss. Vi har pratat om detta otaliga gånger, min man har svårt att se problemet. Han tycker att allt är bra. Vi har sällan sex,3 gånger det senaste året. När vi har sex är han oengagerad på nåt sätt. Han ger mig en snabb puss ibland men inte mycket känsla idet heller.
Jag vill ha ut mer av livet. Jag känner mig inte glad här hemma. Ser inte fram mot någonting. Det är svårt att planera också för jag funderar på separation samtidigt. Men hur vågar man? Ingen i vårt umgänge är skild, jag har två avlägsna kusiner som är det med annars ingen i släkten heller. Hur ska barnen ta det? Inser att jag måste prata med min man men hur gör man? Gillar inte att göra någon ledsen och det kommer jag att göra. Mina barn som jag älskar mest av allt. Ta ifrån dem deras trygghet. Får hjärtklappning bara av att tänka på det. Och boende och sånt? Ska man prata om det och sen bo kvar ihop eller ska jag leta lägenhet nu? Känner att jag behöver hjälp både praktiskt och känslomässigt.