• varmlanning

Förlossningsbindor

Nu är det bara 25 dagar kvar tills BF och jag tror jag har det mesta klart men jag har dock en fråga angående förlossningsbindor.

Jag har köpt ett paket natracare förlossningsbindor som innehåller 10 bindor. Hur många förlossningsbindor kan man behöva de första dagarna? Räcker det med ett paket eller borde man införskaffa mer? Eller kan man redan efter någon dag övergå till vanliga bindor?

Jag fattar ju att alla blöder olika men det kanske finns något "snitt" x)

• Svar på tråden Förlossningsbindor
  • Lena

Jag använde bara förlossningsbindor på förlossningen sen vanliga.

• Pastella

Det går ju att plocka på sig ett par på bb för de första dagarna. Sen borde nog vanliga räcka.

• fjanten

Jag använde inte förlossningsbindor mer än paketet jag köpte, sedan vanliga. Var väl typ 8-10st i det paketet

• Dimitra

Jag använde en förlossningsbinda efter både förlossningarna, resten av tiden vanliga bindor i natt-modell.

The Dimitra universe.
  • MyDestiny

Använde bara på BB sedan nattbindor och vanliga. Tycker bindor är ganska ofräscht öht (typ att man sitter i sitt eget blod) så ville ändå byta hyfsat ofta och då behövdes inte några särskilda bindor.

• vickan5st

Har aldrig tagit med eller köpt speciella bindor...det finns ju där sendög vanliga åt mig iallafall.

• PurpleHeart

Kapar tråden lite om jag får? Undrar över utformningen på de bindorna?

De beskrivs som extra långa, men det är något bredare, precis som de är på BB, som jag är ute efter. Är de extra breda också, eller enbart extra långa?

• fjanten
    PurpleHeart skrev 2016-08-21 12:01:54 följande:

Kapar tråden lite om jag får? Undrar över utformningen på de bindorna?

De beskrivs som extra långa, men det är något bredare, precis som de är på BB, som jag är ute efter. Är de extra breda också, eller enbart extra långa?

Långa och tjocka skulle jag beskriva dem. Inte de bekvämaste jag använt!
  • PurpleHeart
    fjanten skrev 2016-08-21 12:04:09 följande:

Långa och tjocka skulle jag beskriva dem. Inte de bekvämaste jag använt!

Nej det låter inte särkilt bekvämt... Tror jag hoppar över det och köper hem vanliga stora bindor istället.

Tack för svar!
  • Linalinalina

Jag köpte extra tjocka på Apoteket. Kändes urfånigt. Men tur var det! Mitt vatten gick ett dygn innan förlossningen startade och sipprade ur hela tiden så gick åt oväntat många bindor innan själva förlossningen. Efter tror jag bara att jag använde några stycken innan jag gick över på vanliga bindor. Men som sagt, guld värda innan :)

Svar på tråden Förlossningsbindor