• FruSen

Regnvantar till 7-åring?

Finns det regnvantar (typ som de i galon) men som inte är en tumvante?

Dottern vägrar ha de klumpiga fula tumvantarna men fingervantarna blir ju blöta på en gång. 

Att ha nu innan det blir kallt alltså, typ som fingervantar fast regn-/vattentåliga? 

Skalvante? Fast inte tumvante då, utan handske...

• Svar på tråden Regnvantar till 7-åring?
  • Galia

Polarn o pyret har haft sådana sedan några år tillbaka. Skalvante. Kunde dock inte hitta på hemsidan nu (annat än tumvantar) men det kanske kommer in. Det är ju bara augusti än så länge. Skriv/ring o fråga.

• FruSen

Tack för tips! Polarn o pyret finns inte här där jag bor så jag glömmer ofta bort dem!  

• Galia

Stl 6 verkar finnas kvar i vissa butiker. De är stora i stl tycker jag så den stl borde funka till en 7-åring.

• BuoBä

Jag har ett par tunna mc-handskar när det regnar. Sommarhandske tror jag det kallas. Det kanske finns till barn också? De är bra för de har långa skaft.

(Jag är kanske lite udda men jag avskyr verkligen att bli blöt om händerna i regnväder, även om det är mitt i sommaren.)

• FruSen
    Galia skrev 2016-08-22 14:55:31 följande:

Stl 6 verkar finnas kvar i vissa butiker. De är stora i stl tycker jag så den stl borde funka till en 7-åring.

Polarn o pyret finns inte ens i närheten där jag bor och det blir extremt dyra vantar om man ska åka +100 mil för ett par..

De var slut på webben..

• No Logo

Hestra har en bra fingerhandske som heter C zone pick up Jr som är gjord i vattentät softshell, lite dyr men jättebra.

• Galia

Kan du inte ringa butiken o be dem skicka?

FruSen skrev 2016-08-22 15:58:23 följande:

Polarn o pyret finns inte ens i närheten där jag bor och det blir extremt dyra vantar om man ska åka +100 mil för ett par..

De var slut på webben..

• FruSen
    Galia skrev 2016-08-22 18:20:55 följande:

Kan du inte ringa butiken o be dem skicka?

Skicka var? De skickar väl inte till privatpersoner och jag kan ju inte hämta ut i någon annan butik då ingen sådan finns häromkring... 
  • Galia

Softshellhandskar (10 000 vattenpelare) finns hos Reima

www.reima.com/se/Kläder-för-skolbarn/Tillbehör/Vantar-och-handskar/Barn-softshell-handskar-Eriste/p/527224-9990

• Galia

Jag hörde av mig till polarn o pyret. De svarade att skalbaggar m fingrar kommer in nästa vecka. Då borde man kunna beställa från hemsidan tänker jag. Såg förresten att de haft den här varianten också. Den skulle jag köra på hellre än den med långa skaft till en sjuåring.( PS. Jag tänkte att stl motsvarade ålder när jag skrev att du skulle ha stl 6. Såg i våra att stl 4 är 4-6 år så du ska nog ha stl 5)

• Venne

Vill barnet själv ha vantar eller? För annars är det väl rätt onödigt om det inte är kallt ute. Gör ju inget att bli blöt om händerna.

• FruSen
    Galia skrev 2016-08-24 13:03:25 följande:

Jag hörde av mig till polarn o pyret. De svarade att skalbaggar m fingrar kommer in nästa vecka. Då borde man kunna beställa från hemsidan tänker jag. Såg förresten att de haft den här varianten också. Den skulle jag köra på hellre än den med långa skaft till en sjuåring.( PS. Jag tänkte att stl motsvarade ålder när jag skrev att du skulle ha stl 6. Såg i våra att stl 4 är 4-6 år så du ska nog ha stl 5)

De där såg u toppen ut! Hittade inte dem på hemsidan, ska hålla utkik efter dessa
  • FruSen
    Venne skrev 2016-08-24 14:16:54 följande:

Vill barnet själv ha vantar eller? För annars är det väl rätt onödigt om det inte är kallt ute. Gör ju inget att bli blöt om händerna.

Hon vill inte ha tumvantar nej, därför letar jag efter handskar. Hon vill inte vara kall om händerna och fingervantarna blir hon blöt och kall i nu när det regnat.. Vi bor i norr, har varit typ 10 grader och regn här i veckan.... Inte så kallt ännu men det dröjer inte länge innan hösten är här på riktigt och hon är frusen av sig.
  • Venne
    FruSen skrev 2016-08-25 22:13:06 följande:
    Hon vill inte ha tumvantar nej, därför letar jag efter handskar. Hon vill inte vara kall om händerna och fingervantarna blir hon blöt och kall i nu när det regnat.. Vi bor i norr, har varit typ 10 grader och regn här i veckan.... Inte så kallt ännu men det dröjer inte länge innan hösten är här på riktigt och hon är frusen av sig.
    Ah sorry! Det är shorts och linne-väder i Skåne. Tänkte inte så långt!
  • FruSen
    Venne skrev 2016-08-27 21:57:37 följande:
    Ah sorry! Det är shorts och linne-väder i Skåne. Tänkte inte så långt!
    Sverige är ett avlångt land, det kan vara rätt stor skillnad temperatur- och vädermässigt på 150 mils avstånd Tungan ute
Svar på tråden Regnvantar till 7-åring?