• ivfbullen

    Självmedicinering Fermanest? Snälla hjälp!

    Hej,

    Jag sitter och funderar på om jag ska självmedicinera mig själv med de östrogentabletterna jag har kvar när nästa mens börjar. 

    Lite bakgrund:

    1 IVF med menopur - Gravid men resulterade i MA vecka 8+6
    2 försök; fryst blastocyst i ostimulerad cykel - negativt
    3:e försöket: fryst blastocyst i stimulerad cykel med Fermanest och vaggisarna Lutinus - Gravid men tidigt missfall direkt efter plusset.

    I och med vi gjorde misstaget att flytta mitt i allt det här så står vi nu i kö igen fast i vårt nya landsting. Undrar om jag under denna tiden ska testa att ta östrogen och Lutinus och prova att mysa med maken under tiden när jag ska ha ägglossning?

    Vi är barnlösa pga manlig faktor. Maken ha retrograd ejakulation som betyder att spermierna tar bakvägen vid utlösning, alltså hamnar i urinblåsan istället. Men nu har vi hittat en medicin som gör att han får utlösning normalt och mycket till och med. Så kanske kanske man ska testa att självmedicinera en själv med de tabletterna man har kvar? Eller? Vad tycker ni?


  • Svar på tråden Självmedicinering Fermanest? Snälla hjälp!
  • Cyanea

    Den stora frågan är vad självmedicineringen ska hjälpa med. Om det inte är något som saknas hos dig, varför tillsätta? Mer av något är oftast lika illa som för lite av något. I stimulerad cykel saknar man t.ex. progesteron, då är det ju vettigt att ta Lutinus, men om du har en normal cykel vete fåglarna om det hjälper. 

    Väldigt orättvist att ni ska behöva vänta igen för att ni flyttat, jag förstår att detta måste kännas outhärdligt. 

  • Libra1

    Östrogen ska du inte ta om du vill bli gravid då det blir som p-piller då. Alltså ÄL uteblir. Däremot så skadar inte progesteron. Men är det inte dig det är "fel" på så hade jag uteslutit även det. Naturligt är bäst!!! :)

  • Blomman99

    Hej! Vad är det för medicin som funkat för er?! Vi är i samma situation och sjukvården har inte varit till någon hjälp tyvärr.

  • Blomman99
    ivfbullen skrev 2016-08-22 23:46:24 följande:

    Hej,

    Jag sitter och funderar på om jag ska självmedicinera mig själv med de östrogentabletterna jag har kvar när nästa mens börjar. 

    Lite bakgrund:

    1 IVF med menopur - Gravid men resulterade i MA vecka 8+6

    2 försök; fryst blastocyst i ostimulerad cykel - negativt

    3:e försöket: fryst blastocyst i stimulerad cykel med Fermanest och vaggisarna Lutinus - Gravid men tidigt missfall direkt efter plusset.

    I och med vi gjorde misstaget att flytta mitt i allt det här så står vi nu i kö igen fast i vårt nya landsting. Undrar om jag under denna tiden ska testa att ta östrogen och Lutinus och prova att mysa med maken under tiden när jag ska ha ägglossning?

    Vi är barnlösa pga manlig faktor. Maken ha retrograd ejakulation som betyder att spermierna tar bakvägen vid utlösning, alltså hamnar i urinblåsan istället. Men nu har vi hittat en medicin som gör att han får utlösning normalt och mycket till och med. Så kanske kanske man ska testa att självmedicinera en själv med de tabletterna man har kvar? Eller? Vad tycker ni?


    Hej! Jag söker med ljus och lykta efter medicinering för retrograd ejakulation som min sambo lider av. Vad har din man fått för medicin för retrograd ejakulation?
Svar på tråden Självmedicinering Fermanest? Snälla hjälp!