Tillväxthämmande bebis trots TUL
Hej!
Jag skriver detta just på grund av slla miljoner frågor jag har i huvudet just nu.
Och oron som kommer med det. Jag vill egentligen bara veta om det finns någon där ute med liknande erfarenheter.
Min graviditet blev väl inte som tänkt, jag har haft blödningar till och från vecka 30 och varit på otaliga ctg och ul för att säkerställa att allt var ok. Jag fick även ett tillväxtul pga för litet SF mått i vecka 32-33. TULet visade på ett "normalstort" barn, dvs 3000-3500 gram vid Bf.
Nu födde vi en kille vecka 39+3, endast 2606 gram och 46 cm. Sedan födseln har han ätit som en häst och ligger nu fyra månader efter nedkomst på över medel både på lång och vikt.
Jag har inte fått något svar alls på BB el förlossning el alla 22 personer som jag varit i kontakt med om varför det har blivit som det blivit. enda svaret jag fått har varit att jag är liten och därför har jag fött ett litet barn (158 lång 55 kg) men då hade han väl inte ätit ikapp sig förbi tre kurvor så som han gjorde och ftf gör?
Och hur kunde detta missas? Borde jag göra en lex Maria av detta? Jag får inga svar, det enda jag fått som svar har varit en utsvultet barn som inte sov de första 10 veckorna utan åt dygnet runt.
Hoppas någon har råd el tips på vad jag ska göra. Som det ser ut nu kommer jag inte skaffa fler barn pga oron. :(
Vänligen, en trött och orolig mamma.