• Anonym (ts)

Någon som blivit missnöjd av tandreglering?

Har långt framskridna planer på att sätta in tandställning och träffade tandläkaren idag just i det syftet. Känner mig lite missmodig nu för han kändes inte så optimistisk gällande resultat. Han sa att man kunde fixa mina tänder men kanske inte få så bra resultat som jag hoppas på.

Hur pass nöjda har ni andra varit av resultaten efter tandreglering? Blev det bra? Eller blev det bättre eller sämre än vad ni tänkt er? Vad hade ni för fel på tänderna?

Vore kul att höra hur det gått för er andra.

• Svar på tråden Någon som blivit missnöjd av tandreglering?
  • Anonym (Sofie, 26)

Jag hade som barn en tand bakom de andra. Alltså lite längre in i gommen. bakom fram-tandraden i överkäken. Det blev jättebra. Fick tandställning som 15-åring typ. Tog gott och väl 2 år. Och fick dra ut 4 tänder på köpet. Men det ser rakt och fint ut nu. Ingen som anmärkt alls på mina tänder nånsin. Glad att jag var så pass ung och typ blev "tvingad", för hade jag själv fått välja som 15-åring hade jag INTE velat påbörja det. Särskilt inte när jag hörde att 4 tänder skulle dras ut för att det skulle bli snyggt. Men. Idag är jag nöjd och det var värt allt besvär.

Svar på tråden Någon som blivit missnöjd av tandreglering?