• Selina04

    Havandeskapsförgiftning?

    Hej.

    Jag tänkte höra med er om nån haft havandeskapsförgiftning utan alla komponenter samlade. Jag har högt tryck. 150/110 hade jag idag. Går på medicin×3 . Vilar mkt. Plus 1 på urin stickan så de är ju ok. Blodprover ok i fredags iaf.

    Men jag har grym huvudvärk och har haft de en längre tid. Jag har sista månaden ökat 4 kg och mkt av de är vätska för de ser jag på händer/fötter och ben.

    Jag är idag i v 35+4 och som jag känner just nu vill jag bara bli förlöst för att slippa denna huvudvärk som inte tas bort av nånting.

    Jag har blixtrar o flimmer framför ögonen ganska ofta. Kan tillägga att jag hade Hellp i förra graviditeten.

    Hur stor e möjligheten att bli förlöst tros el blir man bara inlagd på sjukhus för att få ner trycket? Bebis är inte tillväxthämmad utan växer o frodas =)

  • Svar på tråden Havandeskapsförgiftning?
  • Selina04

    Ja jo. Sist när ja väntade på läkaren som bara tänkte på barnet så dog jag nästan så ja tänkte ha lite mer kött på benen denna gången för o slippa ligga på iva....

  • Musketeer

    Hej,

    Jag skulle nog vilja få en "second opinion" om jag var du. Jag har själv fått havandeskapsförgiftning med två barn, och är nu gravid med trean. Själv är jag nu också mycket uppmärksam på symptomen. Flimmer och synrubbningar etc. känns igen från den tiden. Jag blev däremot igångsatt båda gångerna i tid tyckte jag, men hade ändå besvär som inte försvann efter förlossningen. Hoppas det går bra för dig.

Svar på tråden Havandeskapsförgiftning?