• Anonym (desperat)

Ni som läkt ut en analfissur!Hjälp!

Jag har snart haft en analfissur i fyra år jag undrar om det finns något hopp att den läker ut efter såhär lång tid! skulle vilja veta hur länge ni som haft analfissur hade problem och hur läkte det?

• Svar på tråden Ni som läkt ut en analfissur!Hjälp!
  • Dresscode

Du har troligtvis en fistel.. Gå till läkare.. kommer inte läka av sig självt.

• Anonym (desperat)

nej det är ingen fistel( onaturlig gång dvs ett hål)detta är en spricka, ett sår. men Tack ändå!

• Anonym (Been there!)
    Anonym (desperat) skrev 2016-08-24 13:02:40 följande:

Jag har snart haft en analfissur i fyra år jag undrar om det finns något hopp att den läker ut efter såhär lång tid! skulle vilja veta hur länge ni som haft analfissur hade problem och hur läkte det?

Testat Diltiazem? En salva som din läkare kan skriva ut. Den gör så att ringmuskeln slappnar av och såret kan läka bättre.
  • Anonym (desperat)

jag har testad denna salva utan resultat. ska snart även testa botox. men jag har ingen direkt kramp så tänker att då kanske det inte gör nån större skillnad. tänkte i samband med botox även behandla flitigt med diltiazem. Men det känns hopplöst. så därför skulle jag vilja höra om nån som haft det lika länge som jag fast ändå lyckats läka ut skiten.... 

• Anonym (desperat)

Anonym (bin there)!! Hur länge hade du problem med kronisk analfissur?

• Anonym (Been there!)
    Anonym (desperat) skrev 2016-08-24 16:39:34 följande:

Anonym (bin there)!! Hur länge hade du problem med kronisk analfissur?

Det visade sig vara något helt annat i mitt fall som orsakade kramp i ringmuskeln. Men salvan hjälpte lite ändå. :)
  • Anonym (desperat)

ok. tack! skönt att du mår bra nu:) 

• Anonym (Haft samma)

Hade i några månader. Testade salvan med nitrogl men den fick jag fruktansvärd huvudvärk av.

Opererades där de gjorde rent sårkanterna (typ som att göra nya sår) och då läkte det utan problem.

• Anonym (desperat)

Vilket sjukhus opererades du på?satt din fissur en bit in eller mer utanför?

• Anonym (Haft samma)

Opererades på Näl i Trollhättan.

Satt på utsidan.

Svar på tråden Ni som läkt ut en analfissur!Hjälp!