• Anonym (Blyger)

Hur skapa attraktion?

Jag är en man på 30 år som i hela mitt liv varit blyg för att prata med och flirta med tjejer. Jag antar att det är rädslan för att bli avvisad och skrattad åt som gör att jag blir nervös och spänd inför tjejer. Om jag ser en riktigt snygg tjej så blir jag blyg av att titta henne i ögonen. Jag får även tunghäfta när jag ska prata med tjejer jag inte känner. Jag är diagnoserad med asperger med, så jag har det emot mig med, svårt att förstå och uttrycka kroppsspråk, och att förstå det som inte sägs ärligt rakt ut. 

Men jag vill verkligen kunna ha förmågan att attrahera kvinnor, och jag vill såklart inte att kvinnor ska vara med mig för att de tycker synd om mig. Utan jag vill ju att de ska känna samma attraktion som jag. Jag försöker mest bara med internet men det är svårt eftersom tjejer får drösvis med meddelanden och kan välja och vraka. Jag vet att man ska skriva något unikt, men det är svårt att skriva unika saker till någon man inte känner. 

Någon som har tips på hur jag ska öka mitt attraktionsvärde, trots att jag har en hel del emot mig? 

• Svar på tråden Hur skapa attraktion?
  • Anonym (Madde)

Äkta attraktion tycker jag skapas i verkligheten och inte över nätet. På nätet ska man bara presentera en ärlig, informativ bild av sig själv. Man vill ju kunna vara sig själv när man träffas, och har man gett en falsk bild av sig själv på nätet så blir det ju inte bra. Sedan hur attraktion uppstår i verkligheten tror jag är en komplex process men att tänka på att le ibland och kanske se lite varm ut i blicken vid väl valda tillfällen är nog en bra ide.

• Anonym (Hasse)

Försök vara dig själv och slappna av. Det bästa sättet att charma någon är att visa intresse för dem. Lyssna och ställa frågor och följdfrågor. Det går typ inte att misslyckas då.

• Anonym (:))

Var dig själv för det vinner du på i längden :) Kanske har tjejen ett intresse som du själv har som intresse?  Det kan vara svårt då personen kan vara helt annorlunda i verkligheten än på nätet. Tjejer kanske får massa meddelanden men det är inte alla meddelanden som betyder nåt. Så var dig själv och hitta gemensamma intressen som ni kan prata om. Jag har själv asperger och jag vet hur svårt det är. För mig är inte attraktions-delen som är det svåra (Det är enkelt.) utan blygheten som kommer sen. Sen kan världens snyggaste kille vara intresserad men i slutändan är det personligheten som vinner. 

Svar på tråden Hur skapa attraktion?