• sigge1235

Är detta "normal" missfallsblödning?

Jag fick sorgligt nog missfall i söndags (v.6) och har inte varit och kollat upp mig än, däremot redan testat negativt så ett definitivt missfall. Det började med en brun blödning i lördags kväll, samma söndag morgon. På lunchen kom färskt blod och på kvällen fick jag världens menssmärtor och kramper och då kom det lika mycket blod som vid en vanlig riklig mens, men när jag satt på toaletten så rann det ut mörkrött nästan svart "segt"/klumpigt blod i långa strimmor och jag blödde små klumpar (som man kan göra vid mens). På måndagmorgonen blödde jag nästan igenom en binda på några timmar. Men efter det har jag bara blödit som en sparsam mensblödning, "fyller" knappt en binda på en hel dag (även om jag byter men mängdmässigt) och det är tunt, ljusrött blod inga klumpar. Ibland kommer det ingen blod alls och ibland lite mer men aldrig mycket. Jag har inte kunnat se några rester av embryo, fosterhinna eller moderkaka (tror jag) men det kan ju ha blött ut i toan och missats.

Så, låter detta som en normal blödning eller borde jag fortsätta att blöda kraftigt? Hade ju bara kraftig blödning under söndagkväll i princip, sedan ganska lätta blödningar nu efter det. Bör jag ha fått ut allt iom den stora blödningen? Svårt att svara på såklart men låter det rimligt att ha gjort det? 

• Svar på tråden Är detta "normal" missfallsblödning?
  • Anonym (S)

Låter helt normalt. Du kan inte se något foster så tidigt. Beklagar missfallet!

• Carambolan

Det låter helt normalt tycker jag. Så tidigt som vecka sex har det inte hunnit bildas några stora mängder att blöda ut utan det är väldigt nära vanlig mens i mängd.

• sigge1235

Tack för svaren!

Någon som vet hur man vet när man kan börja ha sex igen? Ska ju undvikas under missfall pga infektionsrisk men kan man småblöda sen om 2 v kanske och ändå ha ägglossning? Isf vill man ju inte missa den.

• Fia 28
    sigge1235 skrev 2016-08-24 22:06:34 följande:

Tack för svaren!

Någon som vet hur man vet när man kan börja ha sex igen? Ska ju undvikas under missfall pga infektionsrisk men kan man småblöda sen om 2 v kanske och ändå ha ägglossning? Isf vill man ju inte missa den.

Så länge du blöder ska ni inte ha sex pga infektionsrisken. 
Svar på tråden Är detta "normal" missfallsblödning?