• AngelicaB

Vet inte vad jag ska tro

Hej alla!

Är helt ny här och har efter en veckas googlande och undran har jag nu fattat mod att skapa en egen tråd. Jag och min man försöker bli gravida med vårt första barn. Hade ÄL 11/8 (dåh jade vi även sex) och i början på denna veckan fick jag små bruna fläckar i trosan. Imorse 25/8, var det mycket blod när jag steg upp, så mycket att jag var tvungen att sätta i en tampong. Tänkte såklart att det var mensen. Nu när jag skulle byta, då jag vanligtvis fyller upp en tampong på några timmar, var det nästan ingenting på?!

Jag har köpt graviditetstest och provat men de har visar negativt. Senast jag provade var i början på denna veckan. Jag har ont i ryggen, lite yrsel och trött. Har även fått vita "prickar" runt bröstvårtorna. Varit extremt gasig i magen och halsbränna som jag aldrig haft tidigare.

Någon som är i samma sits? Eller om har någon aning om vad som händer?

Jag vill så gärna plussa, men när man helt plötsligt blöder och nästa gång man tittar är det ingenting börjar de bli väldigt konstigt och ovisst.. Hoppas någon kan svara mig.

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska tro
  • Jennymariaa

Det kan ha varit en nidblödning du fått. Ta ett test dagarna efter din beräknade mens skulle kommit. Man ska inte testa förtidigt :)

• AngelicaB

Det är idag, tror du att en stor blödning kan vara en nidblödning? De jag har läst om de är inte mycket alls ???? Men klart jag hoppas på att det kan vara något sånt. Har även läst lm något som hette "genombrottsblödning" men blev inte klokare för det...

Tack för svar!

• Fia 28
    AngelicaB skrev 2016-08-25 11:01:19 följande:

Det är idag, tror du att en stor blödning kan vara en nidblödning? De jag har läst om de är inte mycket alls ???? Men klart jag hoppas på att det kan vara något sånt. Har även läst lm något som hette "genombrottsblödning" men blev inte klokare för det...

Tack för svar!

Om du har bim idag så var det inte en nidblödning. Men man kan faktiskt blöda av andra orsaker som inte betyder missfall. Jag blödde 3 gånger tidigt i denna graviditet och bebisen mår bra. 
  • AngelicaB

Kan jag testa senare idag eller är det bättre om jag väntar tills imorgonbitti? Läst att morgonurin innehåller mer hormoner, stämmer kanske inte?

Lätt förvirrad... ????

• Fia 28
    AngelicaB skrev 2016-08-25 11:13:00 följande:

Kan jag testa senare idag eller är det bättre om jag väntar tills imorgonbitti? Läst att morgonurin innehåller mer hormoner, stämmer kanske inte?

Lätt förvirrad... ????

Morgonurin innehåller mer för att det varit längre tid i blåsan. Men är du förbi bim så borde det fungera att ta nu också. Se bara till att du inte varit på wc på några timmar.
  • AngelicaB

För en stund sen bytte jag tampong för att jag vill kolla hur de verkar med blödningen och för att om de är så att de är mycket så blir den snabbt full.

Ännu mindre blod än tidigare idag, brukar vid vanlig mena blöda kraftigt hela tiden under 4 dagar. Detta har pågått i 1,5 dag. Tror ni att det är mensen som bara krånglar sig eller finns de en chans att jag är gravid?

Svar på tråden Vet inte vad jag ska tro