• InaLo

    Bim 4-6/9 någon mer?

    Hej!

    Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.

  • Svar på tråden Bim 4-6/9 någon mer?
  • Snurrfia
    InaLo skrev 2016-08-25 12:06:13 följande:

    Hej!

    Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.


    Hej InaLo

    Här är en till som tycker att dagarna går riktigt långsamt har Bim 30/8-1/9, och detta är väl egentligen vårt första riktiga försök. Kan ändå inte låta bli att hoppas och överanalysera varje litet "symptom". Har du något symptom ännu? Vilket försök är ni på?
  • totteplopp

    Hej! Jag har bim 4-5/9 är på första försöket, borde inte ha höga förväntningar men jag kan ju inte låta bli;) . Jag börjar jobba igen nu efter föräldrarledighet så jag hoppas att jag får fullt upp så jag glömmer att tänka och fundera :)

  • InaLo

    Hej hej!

    Totteplopp. Är också på första försöket. Tänk om man kan ha det så bra att det tar sig direkt.

    Jag har semester tills på måndag. Hoppas det känns som att tiden går fortare då.

    Snurfian. Jag har inga symtomen en är bara på äl+3eller4 men snart börjar symtomkännandet på fullt.

    Kommer ni kunna håller med att testa till bim eller efter?

  • totteplopp

    Jag ska försöka hålla mig till bim iallafall, har ett test hemma som jag inte vill slösa bort för tidigt;). Mitt senaste barn kom till på första försöket och känns mer som lucky shot ;), den äldre på tredje. Så är lite pessimistiskt inställd på att det kommer ta tid denna gången, alt mf.

    Har ni barn sedan tidigare?

  • InaLo
    totteplopp skrev 2016-08-25 18:50:32 följande:

    Jag ska försöka hålla mig till bim iallafall, har ett test hemma som jag inte vill slösa bort för tidigt;). Mitt senaste barn kom till på första försöket och känns mer som lucky shot ;), den äldre på tredje. Så är lite pessimistiskt inställd på att det kommer ta tid denna gången, alt mf.

    Har ni barn sedan tidigare?


    Det finns så många saker att oroa sig för. Klart man hoppas på första försöket men med tanke på att jag är 38år så säger statistiken ca 10% chans

    Jag har tre barn

    21år Första grav oplanerat

    26årAndra grav oplanerat

    32år grav första försök(slutade i MF)

    32årFjärde grav 10:försöket efter mf
  • Feagnoli

    Hej hej. Jag har också bim 4-6 sep. Första försöket denna gång men har tre barn nu.

    Jag känner att jag överanalyserar allt denna gång. Planerar efter ÄL osv. Gjorde jag inte förr. Känner efter för mycket. Ganska så drygt.

    Min första var oplanerad.

    Min andra första försöket.

    Min tredje första försöket.

    Så en del räknar med första även denna gång, vilket jag verkligen inte ska göra nu! :)

  • totteplopp

    Jag blir 37 i år så då är väl statistiken densamma kan jag tänka mig. Ja så är det för oss med feagnoli att folk runt om tror att det kommet gå fort igen, kanske därför jag "skyddar" mig med negativa tankar för att inte bli besviken. Ändå finns ju självkart hoppet där :)

  • Snurrfia

    Jag är 36 år och hade min första graviditet när jag var 21, oplanerat och åt p-piler så om vi nu lyckas blir det väl ett riktigt "sladdbarn" Min sambo är 39 och har inga barn sedan tidigare. Innan vi påbörjade verksamheten hade jag ingen tanke på att det kan ta tid, men nu börjar man (redan) tänka att det kanske inte kommer att fungera, att man är för gammal osv, riktigt nojig. Skönt att veta ändå att det är fler som är 30+ här. Funderar på att testa någon dag innan BIM och nästa månad köra med ÄL-test, använder ni något sådant? Denna månad har vi bara gått efter appen WomanLog (faktiskt är ganska bra och verkar stämma).

    Håller tummarna att vi alla får plussa tidigt

  • InaLo
    Snurrfia skrev 2016-08-26 07:22:43 följande:

    Jag är 36 år och hade min första graviditet när jag var 21, oplanerat och åt p-piler så om vi nu lyckas blir det väl ett riktigt "sladdbarn" Min sambo är 39 och har inga barn sedan tidigare. Innan vi påbörjade verksamheten hade jag ingen tanke på att det kan ta tid, men nu börjar man (redan) tänka att det kanske inte kommer att fungera, att man är för gammal osv, riktigt nojig. Skönt att veta ändå att det är fler som är 30+ här. Funderar på att testa någon dag innan BIM och nästa månad köra med ÄL-test, använder ni något sådant? Denna månad har vi bara gått efter appen WomanLog (faktiskt är ganska bra och verkar stämma).

    Håller tummarna att vi alla får plussa tidigt


    Jag har använt äl tester med min yngsta dotter. Har även koll på tempen så man vet när det är klart. Jag vill inte riktigt planera nästa gång hoppas verkligen på denna. Så får se om det bli äl tester nästa gång.

    Hur räknar ni?

    Om jag hade äl 22/8 är jag då äl+ 4 eller 5? Räknar man 22 också eller börjar jag räkna 23/8?

    Jag plussade på bim-5 med min dotter, tvekar att jag kommer kunna hålla mig till bim. Jag tycker det är nästan lättare att ta ett test innan och invända mensen en att mensen dyker upp i tid och o tid . Jag har beställt från testlagret. Dom är billiga och jag har aldrig fått spökstrek på dom som med RFSU och cb.
  • Feagnoli

    Funderat lite på det här med all mäta tempen. Har hela veckan haft 36.0. Sen igår och idag ligger jag på 36.4 grader. Är det för att jag haft ägglossning precis(23/8)?

    Dom sagt. Överanalyserar allt. Fattar inte att det ska vara så den här gången ????.

    Jag räknar på att jag ligger ÄL +2

Svar på tråden Bim 4-6/9 någon mer?