• madeleine1984

Vågar jag skaffa en 3:e

Hej ska försöka fatta mig kort.

Fick mitt första barn när jag var 18. Han är nu 13.

Pappan stack och har inte hört av honom sen dess.

Mitt andra barn fick jag för snart 5 år sen.

Va kär och allt var bra tills pappan visade sig leva ett dubbel liv och allt föll samman. Så har vart ett helvete i 5 år snart me familje rätt tingsrätt mm mm mm.

Där emellan hade jag en man som misshandlade både mig och min son psykiskt.

Så har som sagt väldigt svårt att lita på någon.

Så nu till saken.

Vart singel i 2 år och det har verkligen varit bra för jag har hittat mig själv igen.

Träffade en underbar kille för 2 månader sen och han har inga barn stabil ekonomi mm mm.

Älskar verkligen honom och allt är bara underbart. Har gått fort för oss han och mina barn kommer också jättebra överens.

Nu är det så att jag precis fick veta att jag är gravid.

Och har ingen aning om hur jag ska hantera detta.

Vill verkligen ha ett barn till men hur fan ska jag våga.? Tänk om det händer nåt så jag blir ensam igen med mitt 3:e barn? Min kille vill ha barn då han inte har några Och han är snart 40. Så mogen är han infalla fall.

Behöver nog bara tips och råd antar jag för är helt tom i huvudet.

Kramar

• Svar på tråden Vågar jag skaffa en 3:e
  • Haskel

Som sagt var är det ju tidigt. Men det känns ju dumt att göra abort om ni båda vill ha barn.

Dock bör ni vara realister. Fråga din kille, hur han skulle se på att bli ensamstående pappa på halvtid. Eller betala underhåll, vilket kan bli aktuellt. Särskilt när barnet är litet.
    Även du bör fråga dig, om du skulle kunna tänka dig en tredje unge ensam.

Om båda ändå vill, så tycker jag att ni ska gå vidare. Kanske håller det även mellan er.

• BeautifulMoments

Jag är också i de 2 situationerna. En pappa som stack och en pappa som där varit svåra konflikter med tingsrätt och sammarbetssamtal i 10 år.

Jag är gravid igen med en man jag varit tillsammans med i 2,5 år. Man kan inte få några garantier och jag hoppas och tror denna mannen alltid kommer finnas där. Vi har helt annorlunda förhållande än jag haft med de andra 2.

Mitt problem är att jag troligtvis pga mina andra upplevelser stängt av rätt rejält nu under graviteten och tar avstånd till mannen. Jag hoppas det blir bättre när bebis är född. Tyvärr ligger ens upplevelser i bakhuvudet.

My life, My choice!
Svar på tråden Vågar jag skaffa en 3:e