• vodde123

    Angående a-traktor?

    Hej!

    Behöver lite hjälp, behöver övertala mamma om a-traktor.. Är väl medveten om kostnader, drivmedel, försäkring och eventuella andra kostnader.

    Det var tänkt att jag skulle få a-traktor, jag tog mitt körkort till den i februari men sedan drog sig mamma ur det- hon är nu helt emot det medans pappa fortfarande vill att jag ska ha en, har skilda föräldrar- mamma bor i Växjö där jag också bor och pappa i Stockholm där jag är född.

    Hur går jag ann nu? Jag har alltså körkort och det var " bestämt " att jag skulle få a-traktor.. Dock så drog sig mamma ur i sista stund och är nu emot det, behöver nog er hjälp nu.. Kom med tips- alla tips uppskattas! :)

    - Ja, jag är 15 år och skriver här.. Hoppas att det inte gör något! :)

  • Svar på tråden Angående a-traktor?
  • Aikido

    Nu ska vi se... vill jag ha fler fordon som går i 30 km/h på de stora vägarna vars förare inte har vett att häkta på dem en LGF-skylt som verkligen syns och reflekterar någon strimma strålkastarljus i mörkret? Tänka, tänka, tänka. Nej. Inga tips från mig.

  • vodde123
    Scalaren skrev 2016-08-25 17:58:56 följande:

    Du får väl skaffa ett extrajobb och visa att du kan vara med på kostnaderna.


    Hej Scalaren!

    Jag tjänar pengar själv, mer än tillräckligt för att täcka de kostnaderna.
  • vodde123
    Aikido skrev 2016-08-25 18:47:33 följande:

    Nu ska vi se... vill jag ha fler fordon som går i 30 km/h på de stora vägarna vars förare inte har vett att häkta på dem en LGF-skylt som verkligen syns och reflekterar någon strimma strålkastarljus i mörkret? Tänka, tänka, tänka. Nej. Inga tips från mig.


    Hej Aikido!

    Därför vill vi höja hastigheten till 50 km/h.. Det du säger om LGF-skylten vet jag inte, alla mina polare som kör har den väl synlig på bakdelen eller bakrutan. prnt.sc/cac6n9
  • Långbenopluto
    vodde123 skrev 2016-08-25 19:01:53 följande:
    Hej Scalaren!

    Jag tjänar pengar själv, mer än tillräckligt för att täcka de kostnaderna.
    Ok, men vad är då anledningen till varför mamma inte vill nu?

    Vad har hon för förklaring?
  • vodde123
    Scalaren skrev 2016-08-25 21:18:32 följande:
    Ok, men vad är då anledningen till varför mamma inte vill nu?

    Vad har hon för förklaring?
    Hon var som jag skriv med på det innan, men det ändrades väldigt tvärt. Hon har ingen direkt förklaring till varför, hon blir bara fruktansvärt arg om man nämner det..

    Det är konstigt, jag har liksom kortet till det och det tog jag ju för att vi skulle köpa en traktor?
  • Aikido
    vodde123 skrev 2016-08-25 19:04:49 följande:
    Hej Aikido!

    Därför vill vi höja hastigheten till 50 km/h.. Det du säger om LGF-skylten vet jag inte, alla mina polare som kör har den väl synlig på bakdelen eller bakrutan. prnt.sc/cac6n9
    De jag har sett syns dåligt i mörker. Ni som kör sådana får väldigt gärna smycka ut bakändarna med många röda reflexer. Kanske t.o.m. en liten saftblandare.
  • Anonym (12345)

    Gör det inte!
    Du kommer vara i vägen överallt i trafiken och alla kommer hata dig. Om 5 år kommer du hata dig själv för att du var så dum

  • vodde123
    Aikido skrev 2016-08-25 21:34:03 följande:
    De jag har sett syns dåligt i mörker. Ni som kör sådana får väldigt gärna smycka ut bakändarna med många röda reflexer. Kanske t.o.m. en liten saftblandare.
    Då vet jag inte vad det är för bilar du har sett, det är som vilken personbil som helst- exakt likadana lysen, blinkers etc.. Det är möjligtvis ett par duetter du har sett isåfall..
  • vodde123
    Anonym (12345) skrev 2016-08-25 21:37:30 följande:

    Gör det inte!
    Du kommer vara i vägen överallt i trafiken och alla kommer hata dig. Om 5 år kommer du hata dig själv för att du var så dum


    Helt ärligt så struntar jag i om folk hatar oss eller inte, jag är intresserad av motorer och har alltid varit. Far min är pilot och det är från honom jag har fått intresset, han tycker att jag ska ha en.
Svar på tråden Angående a-traktor?