• Dvorah

Vilken veckotidning tycker ni är bäst, Allas eller Hemmets Journal?

Bor utomlands och vill börja prenumerera på någon svensk veckotidning. Står i valet och kvalet mellan Allas eller Hemmets Journal. HJ känner jag till, köpte ett par nummer nu i somras när jag var på Sverigebesök. Men Allas har jag aldrig provat. Fick uppfattningen av en del blogginlägg att Allas är lite ungdomligare än HJ.
    Gillar reportage, mat och bak mm. Korsord samt handarbete har väldigt låg prioritet.
    Vad tycker ni man ska ta? Eller har ni andra förslag?

• Svar på tråden Vilken veckotidning tycker ni är bäst, Allas eller Hemmets Journal?
  • Wiesz

Jag gillar hemmets journal bättre, vet inte riktigt varför dock :)

• Sisisisi

Jag gillar Allers! HJ känns lite för tantig för min smak. Allas har jag nog inte läst.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Gizmo

Jag tycker att Allers är bäst, toppenbra korsord och mycket att läsa!

• Aniiee

Både Allas och HJ går bort. Även jag föredrar Allers. Missar inte gärna A-korsordet.... =P

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Physalis

Tycker alla de där är likadana. Tog man bort första sidan hade jag inte kunnat gissa.

Svensk damtidning handlar alltid om kungahuset vet jag iaf, alltid lögner. Vet ej hur många gånger Victoria var gravid med tvillingar eller skulle skilja sig under tiden jag skötte tidningarna i en butik. ^^ nästan komiskt.

• Dvorah

OK och tack, ska ta en titt på Allers trots att korsord har vääääldigt låg prio hos mig. Bara handarbete som har ännu lägre prioritet än korsord.

• Aikido
    Dvorah skrev 2016-08-28 14:24:52 följande:

OK och tack, ska ta en titt på Allers trots att korsord har vääääldigt låg prio hos mig. Bara handarbete som har ännu lägre prioritet än korsord.

Men vad finns det mer i de där tidningarna än korsord och handarbete?
  • Ann-Louise

Eller ladda ner appen readly och prenumerera för 99 kronor i månaden. Du får då en mängd veckotidningar att välja på. Dock inte Hemmets Journal, men du får tillgång till Allas, Hemmets veckotidning, Året runt, Allers och många många andra tidningar

Svar på tråden Vilken veckotidning tycker ni är bäst, Allas eller Hemmets Journal?