• Boxarberta

Hälsovetare/ hälsopedagog finns det jobb? (Tacksam för snabba svar!)

Jag ska börja läsa Hälsopromotion med inrikting kostvetenskap nu på måndag men är osäker på framtiden inom yrket och om jag ska strunta i det eller våga satsa.

Det känns inte sä självklart vad man egentligen blir efter 3 års utbildning och om det finns jobb framförallt?

Jag har sökt utbildningen för att träning och hälsa är mitt stora intresse och all min fritid lägger jag på det. Jag gillar att hjälpa andra och får ofta agera rådgivare inom hälsa bland kollegor eller vänner som har intresse att ändra sin livsstil.

Men finns det jobb och vad innebär de? Jag har fått uppfattningen om att de flesta jobben är på organisationsnivå, och de är få.

Jag avskyr att stå framför folk så föreläsningar går bort för mig. Jag skulle heller inte trivas med ett jobb med mycket möten där jag själv är i stort fokus osv. Jag har inte problem att prata med människor annars.

Min stora fråga är ni som är hälsppedagoger/hälsovetare, har ni jobb och hur ser ert jobb ut? All info är av intresse!

Svar på tråden Hälsovetare/ hälsopedagog finns det jobb? (Tacksam för snabba svar!)