• Junnipher

Tacka ja till drömjobbet + gravid??

Hej,

Jag har just varit på den sista intervjun för mitt drömjobb vilket är en chefstjänst. Jag är bara 27år gammal, men har erfarenheter sedan två år tillbaka. Arbetsgivaren är superimponerad av mitt arbete och jag var till en början eld och lågor!! Under kvällen har jag dock gått och fått kalla fötter.. Jag och sambon är i starten av att försöka bli gravida, och trogen som jag är min arbetsplats vill jag visa hänsyn till arbetsgivaren i och med att detta är en stor utmaning..

Åhh.. hur gör man? tackar man ja? sker man något mindre kvalificerat och gör man något annat och sen söker en liknande tjänst när man är "klar" med småbarnsåren? Jag känner att mitt självförtroende gått ner lite på grund av en kommentar från min nuvarande chef att jag inte borde söka detta jobb, tror dock att det kan bero på lite konkurrens..

• Svar på tråden Tacka ja till drömjobbet + gravid??
  • Mirjam91

Jag och min sambo hade försökt få barn i ett år när jag fick min chefsposition. Jag tackade ja och vi bestämde att vi skulle fortsätta med bebisverkstan. Det är nästan aldrig helt perfekt tid att skaffa barn.

En månad senare blev jag gravid. Min arbetsgivare glädjdes med oss. Som arbetsgivare får man räkna med sånt gällande kvinnorna som arbetar. Så är livet :)

• Anonym (K)

Självklart ska du ta det- grattis!

• Tindra85

Självklart ta det!!

Jag sköt upp studier i väntan på graviditet...som uteblev o uteblev o uteblev .. Så till slut började jag ändå. Vad jag vill säga med detta är att alla blir inte gravida bom pang, och då ångrar du dig, och lyckas ni direkt så tror jag precis som de andra att de kommer glädjas med dig och du kommer ju hinna va med en hel del och se vad den nya tjänsten innebär innan det blir dags att gå på mammaledighet! Lev här och nu!

Lycka till!

• Junnipher
    Tack alla ni för era extremt peppande svar!! Jag blev taggad och ska följa era råd :) 
Svar på tråden Tacka ja till drömjobbet + gravid??