• Cadencee

Philips Avent eller mam antikolik

Ja som det står. Vilken flaska är bäst? Bebis är 1,5 månad.

Theo 29/3-13 Gravid med syskon 7/7-16
  • Svar på tråden Philips Avent eller mam antikolik
  • MyDestiny

Delamma eller flaskmata helt?

Flaska helt hade jag valt mam, smidig och alla delar passar till alla flaskor. Finns anti Colic men delarna kan användas med vanliga flaskorna sen när barnet är större och tex dricker välling. Stort plus att mam finns i så gott som alla matbutiker. Hände att jag glömde flaskan hemma ibland och så smidigt att kunna köpa en ny som jag visste garanterat fungerade till bebis.

Däremot upplevde jag att det rann lättare och snabbare i mam flaskorna än i avent vilket ju sägs kunna störa amningen (göra bebis förvirrad) så hade jag delammat hade jag valt avent, eller medela eller möjligtvis dr Brown.

• MyDestiny

Mam går väl även att köra på något sätt i micron istället för att koka, vilket jag aldrig gjorde men verkar smidigt

• syntharen

Jag har bara erfarenhet av Mam och tyckte den var jättebra. Lätt att diska eftersom man kan skriva i sär alla delar. Vet ej om man kan göra det med Philips. Nackdelen dock är att ventildelen i botten kan komma lite snett när man skruvar ihop den så att den läcker. Kan vara att dom ändrat hela designen nu eftersom det var typ 5,5 år sedan jag köpte en Mam senast.

• sairda

Jag har använt båda. Men nu står mina 5 st mam i skåpet och samlar damm, bytte för att det alltid läckte tillslut så det droppade/rann mjölk runt hela golvet och på natten när man var trött va det irne så kul att städa plus att det tog en evighet att diska alla flaskor pga alla delar ( 5 delar/flaska). Har varit helnöjd med avent natural, nappen kollapsar inte. Flödet i nappen är bra ( använde 0mån i 3 månader sen bytte jag till 2mån napp ) om du har tid att diska och inte har något emot att städa om den läcker så ta mam, men jag skulle ta avent. Sparar tid och har funkat lika bra, aldrig haft problem med luft/ont i magen. :)

Det jag gilla med mam är att man kan ställa in i mikron i några minuter beroendr på hur många man steriliserar åå samma gång men att koka flaskorna är för mig inget stort jobb så det gjorde mig ingen skillnad att jag miste den funktionen :)

• MyDestiny

Mam läcker om man skruvar ihop snett men har hänt mig typ 2 gånger. Har oftast satt ihop en eller två flaskor så det finns redo. Så slipper skruva med det mitt i natten eller om det är bråttom :)

• Mandelkanel

Jag använder avent classic. Fungerar utmärkt. Tre delar, finns olika nappar beroende på ålder. Finns också insats att köpa till micro för sterilisering. Vi kokar dock, fungerar bra. Blev dessa för de fanns på ica till bra pris. Ej haft anledning att byta. Ev är det utgående sortiment för de reas ut mkt nu.

• Cadencee

Flaskmatat sen start och har mam. Men tycker pojken äter så fort och sölar mycket samt "kluckar" så de rinner för fort i minsta dinappen. Sen spyr han ovanligt mycket också men vet inte om det är magmunnen som är omogen eller om de tex beror på att han äter för fort.

Svar på tråden Philips Avent eller mam antikolik