• Gaskarl

Pegging..

Lite nyfiken på pegging/ bli tagen med strap-on..

Ni kvinnor som går igång på detta, är det bara en dominansgrej för er?

Ofta läser man att ni vill ta en man hårt med en stor strap-on.. Men när män tar kvinnor analt är det ju försiktighet som gäller, med oftast en lagom stor kuk. Förstår ni vad jag menar?

• Svar på tråden Pegging..
  • Anonym (Stegvist)

Jag tror att jag gillar det för att det är jag som är drivande. Vet inte om det är dominansen som jag känner men klart skönt är det att se honom ta emot den sköna smärtan som jag ger honom. Men det ska inte vara hårt och smärtsamt för honom. Jag vill att han ska njuta av det. Klart att jag ökar intensiteten efterhand men det är kontrollerat.

Det är samma då han tar mig analt. Jag gillar då han kommer in i mig långsamt och efterhand ökar för att sen på slutet stöta hårt in i mig som när vi älskar "där fram".

• Tusselina

Inte helt säker på var du läst om att det skulle vara om att vilja nödvändigtvis ta hårt och med en stor strap-on. Är det kanske i mer "porr-associerade" sammanhang kanske? Har uppfattningen att strap-ons gjorda för just detta tenderar att för det mesta vara ganska små och smala (och ofta inte ens särskilt kukformade). 

Det är i vissa fall visst en del dominansgrej, men för mig mest en njutningsskapande grej på mottagaren (vilket jag i sin tur tänder väldigt på). Jag föredrar att använda en kopia av mannens egen kuk, det känns lite extra rätt på något sätt :) (inte alltid jättelätt att få till en bra klon med rätt "avslut" för att kunna använda - kan vara lättare om man gör "selen" själv med rep direkt på kroppen för passformen), men bättre att börja med något mindre. 

• Anonym (Man)

Jag brukar bli påsatt med strapon då o då. Jag tycker vi brukar ha samma rutin som vid analsex med kvinnan. Smörja in och först ta en liten smal dildo några gånger, därefter påsättning med strapon, på ungefär samma sätt som kvinnan. Långsamt o försiktigt i början, snabbare när man kommit igång.

Jag har en 20 x 15cm strapon. Den är kukformad, ådrig med stort ollon och pung :) den är modell större. Men det är jag som valt ut den (inte kvinnan) och jag njuter till fullo av den.

Jag ser det inte som en dominanslek alls faktiskt. Möjligen tycker hon det, men jag tvivlar på det.

Så hos oss stämmer inte din beskrivning i trådstarten så väl.

• Erikhansson

Jag har det senaste tre åren fått ett helt nytt och fantastisk sexliv med min fru. Första gången var det mest pinsamt och smartsämt men nu t det faktiskt så att jag tycker det är skönt.

Tre det ärviktig att kvinnan kan få dominera också. Det är så bra så nu finns det inte så mycket Nat fr mig. Testa

• Pretorian IV
    Gaskarl skrev 2016-08-26 11:48:43 följande:

Lite nyfiken på pegging/ bli tagen med strap-on..

Ni kvinnor som går igång på detta, är det bara en dominansgrej för er?

Ofta läser man att ni vill ta en man hårt med en stor strap-on.. Men när män tar kvinnor analt är det ju försiktighet som gäller, med oftast en lagom stor kuk. Förstår ni vad jag menar?

De flesta kvinnor jag har haft analsex med har gillat det hårt, när man väl kommit igång. Inte inledningsvis dock.
  • lupus solitarius

Jag har sedan jag var ung gillat att utforska mig själv analt. Har som vuxen get och tagit emot (har 2 trevliga leksaker). Vad jag tycker är underbart är att fler män tycker att det är ok, att fler män vill njuta av anal stimulans.
    Bara lite fakta. Analen består av 2 muskler. En som du har kontroll över och en som du inte har. Skall man föra in något så tryck mot analen och vänta ca15 sekunder under fortsatt tryck så att den inre muskeln slappnar av. Lyssna på din partner, det gäller dens upplevelse.
    För det andra, män har något som kvinnor inte har, en prostata. En partner som för in ett finger i analen och trycker mot prostatan ger mannen en underbar upplevelse. Prostatan ligger mot magen. Kan bara rekommendera.

• Anonym (Olika)
    lupus solitarius skrev 2017-09-30 13:02:05 följande:

Jag har sedan jag var ung gillat att utforska mig själv analt. Har som vuxen get och tagit emot (har 2 trevliga leksaker). Vad jag tycker är underbart är att fler män tycker att det är ok, att fler män vill njuta av anal stimulans.

Bara lite fakta. Analen består av 2 muskler. En som du har kontroll över och en som du inte har. Skall man föra in något så tryck mot analen och vänta ca15 sekunder under fortsatt tryck så att den inre muskeln slappnar av. Lyssna på din partner, det gäller dens upplevelse.

För det andra, män har något som kvinnor inte har, en prostata. En partner som för in ett finger i analen och trycker mot prostatan ger mannen en underbar upplevelse. Prostatan ligger mot magen. Kan bara rekommendera.

Det där är högst individuellt. Har fått det där provat av en kvinna som var van vid den tekniken, men det kändes bara skumt, och inget skönt alls.
Svar på tråden Pegging..