• Juli

När slutar man känna hetsen?

Hej!

Vi lyckades äntligen få till en graviditet efter två och ett halvt års försök, jag var orolig hela graviditeten och förlossningen slutatde i katastrofsnitt där jag blev sövd. Hursomhelst så fick vi en underbar liten rackarunge och jag kände nästan genast att jag vill ha fler barn. Nu börjar ju alla kompisar att skaffa nummer två och jag har precis fått nummer ett. Jag tänker på detta hela tiden jag borde ju vara nöjd jag har ju iallafall fått ett barn. Min bästa kompis och hennes man kam inte får barn överhuvudtaget.
    Men jag känner mig ändå stressad. Släpper denna känsla någonsin?

• Svar på tråden När slutar man känna hetsen?
  • Tovsippan

Juli: det är inte lätt när man gärna vill något och det inte går så lätt som för många andra. Vi har ännu inte lyckats få till vårt första själva trots att vi också försökt länge och de flesta av våra vänner har barn. Det enda jag tror hjälper är att försöka låta bli att jämföra sig med de som lyckas bli gravida snabbt. Som du vet är du ju inte ensam, även om man kan känna så ibland.

Jag såg i en annan tråd att du undrade över Sofiahemmet och jag tycker också det låter bra att söka hjälp ganska fort om man vet att det lång tid förra gången ni försökte. Det är några månaders kö för utredning på Sofiahemmet, men tag kontakt med dem eller någon annan fertilitetsklinik så kan du få reda på exakt vad som gäller i ert fall. På så vis händer det ju något konkret i rätt riktning. Lycka till!

• JennyCB

Jag håller med Tovsippan. Det kan ju vara något som inte stämmer och då kan det vara bra att få hjälp. Jag å gubben har hållt på i 4år men lyckades få till en graviditet som blev fel tidigt och nu äe det IVF. Det enda jag ångrar är att vi inte bad om hjälp tidigare

• Juli

Tack för era svar! Jag mailade till Sofia hemmet och fick svar direkt att det inte var några problem.
    Jag ska börja där igen efter sommaren, om vi inte lyckas själva förstås
    Juli

Svar på tråden När slutar man känna hetsen?