• scrapparlotta

Slagit i sin svanskota...

Min dotter ramlade förra helgen och slog sig ordentligt i svanskotan. Hon är 10 år och vill så gärna vara med på gympan i skolan och springa och hålla igång som hon brukar. Hur länge kan sånt här hålla i sig? Nåt man kan göra för att lindra det? Ska hon ta det lugnt eller hålla igång det hon klarar av? Det är så synd om henne, hon vill så gärna vara med på gympan och rida på ridskolan, och hon gillar att vara igång ...men kan ju inte det nu. Är rädd för att det kan bli långvarigt...
    ,

• Svar på tråden Slagit i sin svanskota...
  • Långbenopluto

Jag fick en spricka i min svanskota för några år sedan.

Det tog ca 7-8 veckor innan jag kunde gå/sitta normalt igen.

Ge bra med smärtlindring, det behövs!

• Starka

Jag bröt svanskotan 2007 och har fortfarande ont sv den det läkte i o för sig ihop lite snett för jag inte gick till läkaren i tid. Har ni röntgat?

• scrapparlotta

Oj....så länge. Shit. Nä vi har inte röntgat. Men hon kan gå och sitta normalt. Men inte springa och hoppa. Kanske skulle kolla upp den. Men hur kan man fixa en svanskota som är spricka i?

• Långbenopluto
    scrapparlotta skrev 2016-08-26 21:30:38 följande:
    Oj....så länge. Shit. Nä vi har inte röntgat. Men hon kan gå och sitta normalt. Men inte springa och hoppa. Kanske skulle kolla upp den. Men hur kan man fixa en svanskota som är spricka i?
    Det går inte att gipsa stjärten

Allt hon kan göra är att äta smärtstillande och vila.
  • Starka

Nej det går inte att gipsa men om den är av och sned så rättar dom det

Svar på tråden Slagit i sin svanskota...