Oplanerad graviditet
Hej!
Förra veckan tog jag ett graviditetstest då mensen var så konstig, den kom liksom inte riktigt igång. Jag hade molande värk i magen och brösten var lite ömma. Tänkte att symptomen kunde bero på mensen ändå men ville utesluta graviditet och tog ett test. Jag blev skapligt förvånad då testet visade gravid 1-2 veckor. Jag blev lite glad men mycket orolig och panikslagen. Vad gör jag nu? Detta var ju inte planerat. Jag och min pojkvän har inte varit tillsammans så länge så många tankar som snurrar i huvudet. Eftersom jag inte riktigt visste om jag vill behålla barnet bokade jag en tid hos kvinnokliniken, ska på tidigt ultraljud och se hur långt gången jag är. Har även en samtalstid inbokad hos en kurator då jag inte vill ta ett förhastat beslut. Nu lutar det åt att vi ska behålla om allt går vägen, har en underbar sambo som stöttar och han är givetvis väldigt glad. Jag börjar också bli lite glad då jag håller på att landa i detta. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid. Jag trodde att det skulle vara svårt för mig att bli gravid då jag är lite äldre, men där hade jag fruktansvärt fel. Avbrutet samlag är verkligen inget att rekommendera om man inte vill bli gravid ;). Någon mer som nyss plussat och är allmänt förvirrad???