• Jessicaa_85

    Få igenom igångsättning?

    Jag är idag i v 38+3. Är så trött på å vara gravid psykiskt och fysiskt. Jag har sammandragningar ca var femte minut dygnet runt, dock händer det inget av de och jag har haft de från ca vecka 20. Är fortfarande illamående och har svårt att äta, har även foglossning som gör det svårt för mig att röra mej öht, SF måttet har dessutom rekordstogit sista mät i gen och är nu precis över översta kurvan.På det så är jag så jäkla orolig att nåt ska hända med bebisen. Mitt förra barn föddes med akutsnitt i v 34, då hjärtljuden gick ner och moderkakan höll på att lossna. Är bebisen lugn i magen så oroar jag mej att nåt sånt ska hända. Sover knappt alls om nätterna pga allt det här, och tanken att det kanske är såhär 3,5 vecka till är fruktansvärd. Har pratat med min bm om allt de här och fått en remiss till spec mvc på måndag för förlossningförberedning står det. Nån som vet om det ens är möjligt att få igenom en igångsättning? Iaf på bf. Orkar verkligen snart inte mer :(

  • Svar på tråden Få igenom igångsättning?
  • MrsP79

    Det beror nog tyvärr på vilken läkare du träffar, men med din historia borde det absolut vara möjligt! Jag kan tänka mig att de i första skedet kanske försöker med en hinnsvepning. Jag har blivit igångsatt fem gånger av fem, men av andra orsaker. Dock var sista gången enbart av psykiska orsaker, och det var inte lätt att få igenom. Dessutom tog det nästan ett dygn från första shoten till han var ute. Det var på bf + 2. Lycka till, och stå på dig, men var beredd på att de inte går med på det om de anser att det är bäst för bebisen och dig! En igångsättning är ju inte lika bra som när det sätter igång av sig själv, och slutar oftare med kejsarsnitt.

  • Jessicaa_85

    [quote=76918211][quote-nick]MrsP79 skrev 2016-08-27 13:39:07 följande:[/quote-nick]

    Det beror nog tyvärr på vilken läkare du träffar, men med din historia borde det absolut vara möjligt! Jag kan tänka mig att de i första skedet kanske försöker med en hinnsvepning. Jag har blivit igångsatt fem gånger av fem, men av andra orsaker. Dock var sista gången enbart av psykiska orsaker, och det var inte lätt att få igenom. Dessutom tog det nästan ett dygn från första shoten till han var ute. Det var på bf + 2. Lycka till, och stå på dig, men var beredd på att de inte går med på det om de anser att det är bäst för bebisen och dig! En igångsättning är ju inte lika bra som när det sätter igång av sig själv, och slutar oftare med kejsarsnitt.

    Tack för ditt svar :) jo jag vet att det bästa är säkert att allt ska koma

    Igång naturligt men tar det 3,5 vecka till kommer ja va så slut att jag knappt orkar med en förlossning :(

Svar på tråden Få igenom igångsättning?