Ingen dum fråga skit i frontline med dålig attityd, såg att du ställde den också i tempar-tråden och fick ett svar som känns helt riktigt. Tempen ska generellt sett ligga över cover line från äl till mens men ör vanligt att få en liten dipp 4-7 dagar in i lutealfasen när östrogen går ner men det har oftast inget med graviditet att göra. Det snackar ibland om "implantationsdipp" men enligt det jag har läst är det inte statistiskt vsnligare än att inte ha en dipp och säger alltså ingen om att du är gravid eller inte gravid. Men dippen ska helst inte hålla i sig mer än 1-2 dagar och inte gå under cover line (isf bara precis under) annars kan det indikera lågt progestoron. Om du får en stor/långvarig dipp flera månader i streck så kan det va smart att kontakta vården för att ta progestoron prov - men om det bara är en liten dipp och tempen går upp igen så är det inget att oroa sig för men du kan heller inte dra slutsatser om en eventuell graviditet. Vad använder du för app? Kan du lägga ut en bild av grafen här?
My102 skrev 2016-08-27 23:41:25 följande:
Hej! Det är för snäppet för tidigt för mig att ta ett gravtest, har inte passerat BIM än. Men jag har en fråga, jag har aldrig varit gravid vad jag vet. Men min temp är 37 eller 37,.. Jag brukar ligga på 36,3-36,4.. Ska ha mense kring den 1 sep.
Hur fungerar det med tempen? Jag hade samma temp i samma veva som ÄL var och nu har den stigit igen, kan tempen återgå till normal efter ÄL för att sen stegra när ägget har fästs?
Erfarenehter och tankar tas emot!