• Anonym (Lina)

Pryd

Måste bara höra er åsikt om det härmed pryd.

Vad innebär att vara pryd för er? Ibland undrar jag om jag kan anses vara pryd. Som exempel har jag inte haft analt samlag och är inte intresserad heller. Jag suger gärna min partners kuk och tar satsen i munnen, men sväljer inte. Jag trivs rätt bra med missionärenoch doggystyle även om jag gärna provar adra ställningar också. Jag äger ockdå ett par dildos som jag och min partner leker med när andan faller på.

Anledningen till frågan är att ibland känns det som om vi ägnar oss åt vaniljsex, i synnerhet när jag läser om allt folk verkar ägna sig åt i sexväg.

/Lina

• Svar på tråden Pryd
  • Anonym (Kille)

Jättepryd verkar du ju inte vara.

Gällande anala samlag så har jag hört att det inte är vanligt som man kan tro, typ att det bara var några % av befolkningen som regelbundet har analsex, men att mellan 25 till 50% har testat det. Jag brukar i alla fall ha analsex varje månad minst 1 gång, jag gillar det riktigt mycket.

Svälja sperma är väl inte heller så vanligt. Att man inte sväljer betyder ju inte att du är pryd. Min tjej är likadan.

Kul att ni har lite leksaker. Sånt kan vara en höjdare för sexlivet.

Ja, du är väl ganska nära det jag skulle beskriva som vaniljsex, men inte helt vanilj :)

För min del så gillar jag det experimentella, att testa nya saker i sängen. Jag är lite mer drivande och tjejen hänger på. Vissa saker blir inte bra, andra saker är ju helt fantastiskt sköna.

Varför undrar du om du uppfattas som pryd? Du borde väl snarare ställa frågan till din partner, om han är nöjd eller om det är något han vill testa?

Är ni båda nöjda med vaniljsex så är väl allt bara bra?

• vargveum

Jag tycker att pryd (i sexsammanhang) är ett begrepp för att beskriva en människa som har svårt för att prata om sex på ett avslappnat sätt. Som tycker att ämnet är för privat och känner obehag inför att öppna upp sina tankar kring det, som tycker att det är olämpligt. Däremot tycker jag inte att det nödvändigtvis relaterar till vilken sorts sex man faktiskt har. Visst kan det finnas en korrelation mellan prydhet och vaniljsex, dvs att mer ohämmade människor då ger sig in i mer avancerade lekar. Men egentligen hänger de inte ihop för mig, jag tror att en väldigt öppen människa som inte alls är pryd kan vara just så, sexbejakande och ohämmad, utan att för den skull korsa över till att praktisera något annat slags sex än vanilj.

• Anonym (Utforskar)

Hej

Intressant fundering kring "pryd", det är nog inte lätt att mäta då det är så individuellt.

Tycker det du beskriver är lekfullhet och njutning genom att hänge sig och ta för sig vilket "nog" inte anses som "pryd".

Att vara "pryd" kan ju vara rädsla och skam som hindrar hängivelse och njutning.

I slutänden är det ju känslan och upplevelsen som är viktig.

Själv är jag ny här från idag, men jag söker ett forum/plats för att knyta kontakt för "oprydhet" :)

Svar på tråden Pryd