• ElsaLuvan

Jacka för 14 000 kr ok?

Har alltså hittat jackan med stort J. Problemet är att den kostar 14 000 kr. Jag har pengarna men velar om det verkligen är ett bra köp eller bara att slänga pengarna i sjön. Hade tidigare ett sparmål att ha tio gånger pengarna innan jag fick köpa en speciell lampa. Sedan visade det sig att sambon hatade lampan. Så nu har jag sparat pengar utan egentligen något mål. Vill gärna veta era tankar!

Ett eventuellt köp av jackan stjälper alltså inte hela min ekonomi och både jag och sambon har bra löner med tanke på vår unga ålder. Det är mer en principfråga...

• Svar på tråden Jacka för 14 000 kr ok?
  • Agnescecila

Jag hade inte vågat ha en sån dyr jacka. Varit rädd att ha sönder den eller bli rånad på den. Om jag varit miljonär och kunnat köpa en ny utan att blinka så kanske.

• 8airam8

Nej, det är inte okej. Det är en jacka du pratar om, ett plagg att använda mot kylan. Ja, om du förstås inte pratat om någon sorts jacka med specialfunktioner som kan vara bra att ha på den kommande Grönlandsexpeditionen förstås. För då kan 14 000 kronor vara okej. Jag föreslår att du ordnar med en inköpsgräns där du tänker "är det här rimligt?" och sedan tar överblivna pengar till ett sparande, skänker dem till välgörenhet eller liknande.

• Wiesz

Beror väl på vad det är för jacka.
    Vilket märke, har den någon specialfunktion (ex gps)?

• TippToppChokladPlopp
    ElsaLuvan skrev 2016-08-29 23:01:51 följande:

Har alltså hittat jackan med stort J. Problemet är att den kostar 14 000 kr. Jag har pengarna men velar om det verkligen är ett bra köp eller bara att slänga pengarna i sjön. Hade tidigare ett sparmål att ha tio gånger pengarna innan jag fick köpa en speciell lampa. Sedan visade det sig att sambon hatade lampan. Så nu har jag sparat pengar utan egentligen något mål. Vill gärna veta era tankar!

Ett eventuellt köp av jackan stjälper alltså inte hela min ekonomi och både jag och sambon har bra löner med tanke på vår unga ålder. Det är mer en principfråga...

Låter som en jacka där man har använt 70 kaniner till typ. Men som svar då: nej jag hade inte köpt den. Det är ett plagg som du säkert kommer vilja byta ut. Jag menar, du är ung och kommer säkert vilja byta ut saker under dina år. 

Tvekar man så ska man inte köpa brukar jag tänka. Finns alltid något bättre. 
    -
  • Ramborg

Tänk dig jackan om tre år. Jag gissar att försäkringsvärdet efter åldersavdrag är ganska marginellt. Och så spiller bussgrannen sin latte över hela baksidan, alternativt någon råkar stöta till dig med en cigg, du sätter dig i ett tuggummi. Känns det lika kul att gå omkring med en solkig och lite sliten jacka för 14000 kr i minst sju år till? Om ja, så kan du ju köpa den.

För jag utgår från att du tänkt ha den i tio år eller så till det priset.

42.
  • enmamma

Undrar vad det är för jacka?

När ska du använda den?

Hur tror du att du kommer känna dig i jackan?

Jag skulle inte köpa en så dyr jacka om den inte fyllde någon superbra funktion.

• XEmmabus

Hoppsan, även om du hade tagit bort en nolla hade den varit för dyr för mig.

Jag tycker det låter vansinnigt, men vad vet jag? Jag bor här på landet och här är det ingen som mår bättre av en jacka för 14 000 kr eller 1 400 kr eller häften av det.

Men du får göra som du vill..trallalalllala..

• Arenaman

Jag hade inte tvekat, men jag hade inte heller startat en tråd om det eftersom jag hade vetat varför jag hade köpt jackan.

Om du vet varför du köper den, har pengarna och tycker att det är värt det, så är det rätt givet.

• infochristina

Min skidjacka kostade 9000 för 12 år sen. Lika fin nu som då. Modellen är tidslös och blir aldrig omordern. Har aldrig ångrat mid

Svar på tråden Jacka för 14 000 kr ok?