• Annika Jonsson

Funderar på att köpa lägenhet i Turkiet!!

Hej, jag behöver lite hjälp... funderar på att köpa lägenhet i Turkiet och flytta ner. Vill gärna få lite feedback och tips från andra som redan bor i Turkiet, hur har ni gjort? Från vem har ni köpt, mäklare eller privat, kan man lita på säljare, är det mycket pappersarbete??? Mycket funderingar kring detta... är också orolig för oroligheterna där nere, vad har ni för erfarenheter? Har förstått att längs medelhavskusten och västerut mot egeiska havet har det varit lugnt. Jag och maken har varit i Alanya några gånger och trivdes riktigt bra där, naturligtvis har vi varit i kontakt med mäklare som visat och pratat sig varma om att köpa från just dem Flört en av dem var riktigt trevlig och har nästan övertygat oss, Calle från Nordic Trust Homes (www.nordictrusthomes.se), är det någon här som vet vem han är? Är han så pålitlig som han verkar eller är det bara tills pengarna bytt hand... Snälla ge mig lite råd så att vår dröm om lägenhet i Turkiet blir en sanndröm och inte en mardröm. 

Tack på förhand / Annika

köpa lägenhet i turkiet, alanya turkiet
  • Svar på tråden Funderar på att köpa lägenhet i Turkiet!!
  • cantarel33
    Annika Jonsson skrev 2016-08-30 14:58:58 följande:

Hej, jag behöver lite hjälp... funderar på att köpa lägenhet i Turkiet och flytta ner. Vill gärna få lite feedback och tips från andra som redan bor i Turkiet, hur har ni gjort? Från vem har ni köpt, mäklare eller privat, kan man lita på säljare, är det mycket pappersarbete??? Mycket funderingar kring detta... är också orolig för oroligheterna där nere, vad har ni för erfarenheter? Har förstått att längs medelhavskusten och västerut mot egeiska havet har det varit lugnt. Jag och maken har varit i Alanya några gånger och trivdes riktigt bra där, naturligtvis har vi varit i kontakt med mäklare som visat och pratat sig varma om att köpa från just dem Flört en av dem var riktigt trevlig och har nästan övertygat oss, Calle från Nordic Trust Homes (www.nordictrusthomes.se), är det någon här som vet vem han är? Är han så pålitlig som han verkar eller är det bara tills pengarna bytt hand... Snälla ge mig lite råd så att vår dröm om lägenhet i Turkiet blir en sanndröm och inte en mardröm. 

Tack på förhand / Annika

Bättre ni köper i Kroatien vid kusten, bra klimat och med i EU. Inga oroligheter.
  • Anonym (Amal)

Tack på förhand / Annika

Är du sant?
  • Anonym (S)

Varför snälla berätta varför 
    du vill bo i ett land som går mot ett islamistiskt styre och diktatur och som står på gränsen till krig. 

• Annika Jonsson
    Anonym (S) skrev 2016-08-30 15:21:53 följande:

Varför snälla berätta varför 
    du vill bo i ett land som går mot ett islamistiskt styre och diktatur och som står på gränsen till krig. 

Tror du kanske inte ska tro på allt du läser i tidningarna.... ta reda på fakta så kommer du bli förvånad över hur fel dom har. Mina erfarenheter från Turkiet är helt annorlunda och visar ett vackert vänligt land och folk.
  • Anonym (Turkietälskare)

Gå med i gruppen "Vi som älskar Turkiet" på FB, där finns flera som bor i landet som kan ge dig goda råd.
    Jag är med i gruppen och älskar verkligen Turkiet!

• infochristina
    Annika Jonsson skrev 2016-08-30 15:29:16 följande:
    Tror du kanske inte ska tro på allt du läser i tidningarna.... ta reda på fakta så kommer du bli förvånad över hur fel dom har. Mina erfarenheter från Turkiet är helt annorlunda och visar ett vackert vänligt land och folk.
    Men sant är att turismen till Turkiet har halverats Och till nästa säsong kan det bli värre. Undrar hur många resebolag som törs satsa på charter till Turkiet, Har du tänkt att hyra ut när du inte är där kan det bli svårt
    infochristina skrev 2016-08-30 15:42:19 följande:
    Men sant är att turismen till Turkiet har halverats Och till nästa säsong kan det bli värre. Undrar hur många resebolag som törs satsa på charter till Turkiet, Har du tänkt att hyra ut när du inte är där kan det bli svårt
    Turismen kommer öka igen nu när Putin och Erdogan har börjat tina upp isen.
  • infochristina
    Anonym (Turkietälskare) skrev 2016-08-30 15:48:19 följande:
    Turismen kommer öka igen nu när Putin och Erdogan har börjat tina upp isen.
    Putin är så nyckfull så det kan du inte lita på
    infochristina skrev 2016-08-30 15:51:37 följande:
    Putin är så nyckfull så det kan du inte lita på
    Finns inga garantier förstås men jag är hoppfull.
  • infochristina
    Anonym (Turkietälskare) skrev 2016-08-30 15:54:53 följande:
    Finns inga garantier förstås men jag är hoppfull.
    Skillnad att åka dit på semester och investera sitt sparkapital i ett  hus
    infochristina skrev 2016-08-30 16:00:14 följande:
    Det är sant förstås men nu var det inte frågan om ett hus utan en lägenhet och de är väldigt billiga i Turkiet jämfört med här hemma.

Har flera bekanta som köpt längenheter i Turkiet. I Alanya, Avsallar och i Turkler.
  • Annika Jonsson
    infochristina skrev 2016-08-30 16:00:14 följande:
    Har noterat din åsikt och du verkar inte så förtjust i Turkiet. Vi har tänkt bo i lägenheten själva så att hyra ut är inte aktuellt, betyder att för oss spelar det ingen roll om turismen haltar lite just nu. Turkiet är ett vackert land med trevliga människor, det är viktigt för oss.
  • KentiTumba

Min erfarenhet av Nordic trust homes och Calle är bara positiva. En mer serviceminded person får man leta efter, Köp du i Alanya så kommer du inte att ångra dig.

• Anonym (Urban)

Tack på förhand / Annika

Du vill flytta till ett odemokratiskt land som snart inför dödsstraff?
    Anonym (Urban) skrev 2016-09-02 08:52:34 följande:
    Du vill flytta till ett odemokratiskt land som snart inför dödsstraff?
    Och den frågan tillförde något tycker du?
Svar på tråden Funderar på att köpa lägenhet i Turkiet!!