• emelie 05

Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!

Min sambo ligger i vårdnadstvist med sin exfru. Vi fick i våras veta att hon stämt honom på annulering av faderskap.. DNA prov togs och vi har fått veta att han inte är far till grabben och rätten har dömt att han förlorar sin roll som far.. Pappa .. Vårdnadshavare !!! Efter 11,5 år ????

Sambon och exfrun gifte sig när grabben låg i magen, hon va i månad 6-7 ca.. Efter vigseln har jag fått berättat för mig att hon sa : "då va de klappat å klart !! "

Exfrun berättade för grabben och efter det har grabben vägrat att åka till henne, hon skickar sms till grabben å ringer å säger att "pappa kommer hamna i fängelse om du inte kommer hem" varför frågade grabben

"Kidnappning" sa hon då!!

Grabben vägrar åka hem till henne, 11,5 år å mogen för sin ålder... Han är arg,sviken !!

Finns det någon där ute som varit i samma sitts?? Vi behöver hjälp .. Vi krigar allt vi kan för att hjälpa honom, men vi har ju ingen juridisk rättighet alls... Vi har en bra advokat men behöver hjälp !!

• Svar på tråden Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!
  • Carambolan

Kontakta soc så kan de hjälpa er i kontakt med en familjebehandlare eller familjeterapeut som kan ge samtalsstöd. Inte för att medla mellan er och exet, utan för att pappan och sonen ska få stöd i att prata ut om vad det här innebär för deras relation etc.

• Fjäril kär

Kontakta soc omedelbart och förklara läget. Ansök om att få bli kontaktfamilj till sonen och anmäl mamman.

Stackars barn!!

• emelie 05

Vi har anmält till soc å även polisanmält henne för bedrägeri (underhåll)mm .. Grabben vägrar åka till henne, han säger varje dag att han ska hem till oss, ja vill inte till mamma.. Hans vilja och han har bott heltid hos oss i ett år, hos hans mamma finns 7 andra syskon å han tycker de är jätte jobbigt där...

Hans mamma kan skicka att "nu blir hen ledsen när du inte kommer" hen kommer gråta.. Vi är en familj kom hem!

Till svar får hon: jag vill inte till dig !!

Socialen såg detta som ett familjerättsärende .. Han rymmer ju från sin mamma varje dag men till en trygg miljö så dom anser inte de e så farligt..

• Fjäril kär
    emelie 05 skrev 2016-08-31 10:31:31 följande:

Vi har anmält till soc å även polisanmält henne för bedrägeri (underhåll)mm .. Grabben vägrar åka till henne, han säger varje dag att han ska hem till oss, ja vill inte till mamma.. Hans vilja och han har bott heltid hos oss i ett år, hos hans mamma finns 7 andra syskon å han tycker de är jätte jobbigt där...

Hans mamma kan skicka att "nu blir hen ledsen när du inte kommer" hen kommer gråta.. Vi är en familj kom hem!

Till svar får hon: jag vill inte till dig !!

Socialen såg detta som ett familjerättsärende .. Han rymmer ju från sin mamma varje dag men till en trygg miljö så dom anser inte de e så farligt..

Även om han rymmer till en trygg miljö är det ju socialens sak att utreda mamman och hennes otrygga miljö
  • emelie 05

Kallade på nytt möte på soc i morgon får se vad detta gäller..

Min sambo fick avslag från tingsrätten att testa de andra 4 barnen, då skickade han in på den yngsta så får vi hoppas då de ligger mest tvivel på att de är hans just nu.. Å får vi då att han inte är far, då tycker jag rätten borde ge oss rätten att testa alla..

Personligen så tvivlar jag på att 3 av de 4 barnen är hans ...

Svar på tråden Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!