hinna med träning med småbarn?
Hej, jag tänkte höra när ni småbarnsföräldrar tränar? När tränar ni? (tid på dygnet) Var tränar ni? (gym eller hemma) Och vad tränar ni? (sport, styrka, pass) Själv tränar jag varje morgon (löpträning) innan barnen vaknar och vi föräldrar rusar iväg till lämning / jobb. Jag går alltså upp kl. 5 på morgonen och är hemma kl. 6. Men nu när hösten börjar komma är det så mörkt ute vid den tiden. Det har börjat kännas otryggt att ge sig ut och springa så här tidigt (rädd för våld, rån etc.) Jag hämtar barnen kl. 15.00 och mannen är hemma från jobbet 18.45, då är det middag, mys med barnprogram och sedan nattning. Har vi tur sover alla barnen vid 9. Då är jag helt slut och orkar inte ge mej ut och springa, (plus att det börjar bli mörkt då). Mitt lokala gym öppnar kl. 6 på morgonen men hinner inte gå för mitt tåg till jobbet går 7.10 och jag måste bara hemma kl. 6 då barnen vaknar. Mitt lokala gym stänger 21.00. Så jag tänkte höra hur ni andra helst gör? Min tanke är nu att köpa ett hemmagym. Vad tror ni?