• Alltannatvarupptaget

Namnförslag Benjamin

Hej på er!

Vad tycker ni om namnet Benjamin? Finns det flera namn likt det..? kom gärna med förslag! Jag tänker mig som tex William eller nått... Sjukt svårt! Skrikandes

• Svar på tråden Namnförslag Benjamin
  • maratontjejen

Benjamin är det fulaste namnet jag vet, tyvärr. Jag tänker på det där skelettet man hade i biologisalen i skolan.

• Hannass

Tycker inte Benjamin är ett fint namn alls. Tänker på en liten mesig kille med glasögon som blir retad, resp Benjamin Syrsa i Kalle Anka på julafton.

William är fint men det har legat på topp-tio-listan i flera år på nydöpta pojkar och jag vet själv hur tråkigt det är att ha ett vanligt namn. Vi var tre i klassen i grundskolan etc

• UmmSara

Benjamin är jättefint! Vi hade det själva som förslag ifall dottern varit en pojke.
    Det enda negativa är att det är så långt.

Liknande namn tycker jag är andra hebreiska namn såsom Josef, Adam, Isak och Gabriel bland annat (som jag också tycker är jättefina).

• kerstinsdotter

Benjamin är jättefint! Har vi som mellannamn till en av våra.

Håller med om att bibliska namn typ Emanuel, Jonatan, Gabriel, Zacharias är liknande. Men även andra lite längre klassiska namn som Alexander, Valdemar och Vilhelm. 

• fluu

Underbart namn! Vackert, gångbart och klassiskt. Fler förslag: Gabriel, Jonatan, Jakob, Felix, Sebastian, Simon, Vincent, Alexander.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • race

Andra namn som ni kanske gillar: 

Alexander, Maximilian, Sacharias, Adrian, Demian, Ben, Benny, Belmin, Bennet, Johannes, Jonathan, Adam, Aron, Eliah, Maddox, Max, Cesar, David, Edvin, Frank, Henrik, Konstantin, Baltazar, Kasper, Jasper, Jesper, Leonard, Nicholas, Oliver, Philip, Ron, Samuel, Simon, Theodor, Sebastian, Jakob, Lukas.

• Zzukkie

Go for it om det känns rätt! Så vackert namn, Benjamin (tillsammans med Alexander, Julius, Sigvard och Julian) ligger i min absoluta topplista. Hade själv valt Benjamin till min son (om jag haft någon) om det inte varit för att min far heter Benny och min bästa väns lillebror heter Benjamin ????????

Svar på tråden Namnförslag Benjamin