Ej haft kontakt med min 14-åring på 6 år
Lång historia som görs kort. Mina 3 barn har bott i sin pappas hemland i 6 år. Dom åkte dit på besök som brukligt över sommarlovet men kom att kvarhållas 6 år av sin pappa, mot min vilja o mot mitt medgivande. Kontakten bröts under 4 års tid.
Nu är dom tillbaka i Sverige. Pappan hade inte råd att försörja dom. Genom domstol har jag enskild vårdnad om pojken som idag är 14 år. Flickorna är vuxna. Vi bor 40 mil ifrån varandra.
Gjorde en ny polisanmälan mot pappan men förundersökningen lades ner.
Har försökt få till en polishandräckning för att få pojken till mig men det fanns inte tillräckligt starka skäl att genomföra en sådan. Denna person som är barnens pappa är en störd o manipulativ människa. Han har påverkat barnen starkt under dessa år o dom törs inte uttrycka egen vilja av hänsyn till pappan. Jag har fått träffa barnen första gången på 6 år under några timmar på stan men han vill absolut inte att jag ska ha med mig någon när jag träffar mina barn o än mindre vill han att dom ska komma till mig. Han har gått med på samarbetssamtal via familjerätten men jag har oxå ett ombud som är redo att rycka in om vi inte skulle lyckas nå en överenskommelse.
Mitt mål är att pojken ska komma o bo hos mig. Jag har ensam vårdnad så igentligen har jag laglig rätt att hämta honom. Men det går inte att komma ifrån att han har sin trygghet hos pappan o sina syskon o hans åsikt skulle såklart vägas in vid en rättegång. Jag ska träffa pappan vid familjerätten idag. Ska vidhålla min ståndpunkt men han kmr aldrig gå med på att släppa pojken.
O hur ska jag göra för att skapa en ny relation med min son?
Jag tror inte dom har farit illa i sin pappas hemland men såklart har allt dom utsatts för satt sina spår o att dom är starkt påverkade av sin manipulativa pappa.
Hur ska jag göra för att få hem min son? Tankarna bara snurrar :(