• lollojo89

Ob jobb

Hej!

Vänder mig till dom där båda parter jobbar ob tider.

Jag och min sambo går i tankarna o skaffa oss en liten. Men vi har ett problem. Jag jobbar som personlig assistent, jobbar dag, kväll, natt och helger. Min sambo han jobbar som busschaufför tidiga mornar, kvällar och helger. Hur löser ni andra par det med barnpassning om ni jobbar kvällar båda två? Eller ett annat exempel som kommer bli för oss jag jobbat natten då börjar jag 16.30 och slutar 9 morgonen efter. Om sambon då är ledig på kvällen men börjat vid 4.30 på morgonen då kan han inte direkt lämna liten på dagis, för inget är öppet. Hur har ni andra löst det?

• Svar på tråden Ob jobb
  • JA77

Både jag och min man jobbar skift, läkare och ssk. Jag har önskeschema ("tvättstugeschema), och lägger inga kvällar när min man har sen jour exempelvis. Skulle det krocka, byter jag pass med en kollega eller ber farmor om hjälp. Jobbar min man natt, ser jag till att jobba kväll när han går av - då kan jag lämna, han hämtar när jag vaknar. Vi har aldrig tyckt att det varit jobbigt, utan snarare bara fördelar! Vi kan båda vara lediga mitt i veckan, på förskolan kan man lämna vid 10 om jag jobbar sent osv. Inga som helst problem. 

• JA77

Skulle det inte funka för er, då får ni väl byta jobb. 

• JA77

Kom på en annan sak, våra (och era!) tider är bättre än tex min väninnas, där hon jobbar i butik 10-19 varje dag + helger, och han 8-17 på kontor med mötestider att passa. Det är pappan som får ombesörja alla kvällar och nattningar eftersom hon inte är hemma förrän vid 20. Inga gemensamma middagar. 

Svar på tråden Ob jobb