• Anonym (?)

Svårt att kissa på morgonen

Jag är en tjej på 26 år, inte gravid och har inte fött några barn. Har ibland svårt att kissa på morgonen och natten. Det kommer liksom inte med samma kraft som det gör vanligtvis. Inatt tex vaknade jag och var kissnödig, satte mig och det liksom droppade/strilade bara. Blåsan tömdes helt men det gick så långsamt. Lite så är det vissa morgnar också. När jag varit uppe ett tag, tex ätit frukost och går på toa efter det så är det helt normalt. Hela dagen sen är det som vanligt. Det är bara på natt/morgon. Vad kan det bero på? Är ju liksom inget problem direkt då blåsan ändå töms helt, men lite orolig är jag ju.

• Svar på tråden Svårt att kissa på morgonen
  • Inelg

Det kan vara att du har så full blåsa att det är ett högt tryck där inne och när du väl kissar kommer bara en liten stråle.
    Tänk dig en ballong full med vatten som du sen vill tömma genom ett litet hål. Trycket gör att det blir en liten stråle. Allt åker inte ut med samma. Kan vara så. Det upplever jag när jag är jätte kissnödig.

Hoppas du blev klokare.

• Anonym (?)
    Inelg skrev 2016-08-31 18:33:09 följande:

Det kan vara att du har så full blåsa att det är ett högt tryck där inne och när du väl kissar kommer bara en liten stråle.
    Tänk dig en ballong full med vatten som du sen vill tömma genom ett litet hål. Trycket gör att det blir en liten stråle. Allt åker inte ut med samma. Kan vara så. Det upplever jag när jag är jätte kissnödig.

Hoppas du blev klokare.

Jo, fast när jag är jättekissnödig är det oftast lättare att kissa. När blåsan bara är lite full kommer det med mindre kraft, t.ex. om jag kissar innan jag går hemifrån. På natten/morgonen är det ju inte så mycket i den då jag inte dricker på natten, men det är ändå svårare att kissa då än när det är lite i den på dagen.
  • Inelg
    Anonym (?) skrev 2016-08-31 18:58:23 följande:
    Jo, fast när jag är jättekissnödig är det oftast lättare att kissa. När blåsan bara är lite full kommer det med mindre kraft, t.ex. om jag kissar innan jag går hemifrån. På natten/morgonen är det ju inte så mycket i den då jag inte dricker på natten, men det är ändå svårare att kissa då än när det är lite i den på dagen.
    Men du samlar ändå på dig en del under nattens alla timmar.

Boka en tid hos vårdcentralen om Du är orolig
Svar på tråden Svårt att kissa på morgonen