Tidsplan till c-upppsats
Hej
läser just nu till sjuksköterska och skall under denna terminen skriva c-uppsatsen. Skriver ensam och undrar om någon här inne har tips på hur tidsplanen ska se ut?? även andra tips mottages gärna
Hej
läser just nu till sjuksköterska och skall under denna terminen skriva c-uppsatsen. Skriver ensam och undrar om någon här inne har tips på hur tidsplanen ska se ut?? även andra tips mottages gärna
Gör du en kvalitativ eller kvantitativ studie?
Min tidsplan såg ut ungefär så här:
Vecka 1-2: Inläsning, översiktlig research av material och tidigare forskning, avstämning av metod/syfte/frågeställningar med handledare.
Vecka 3: Planera och boka intervjuer. Råskriva teori + tidigare forskning.
Vecka 4: Genomgång av empiriskt material (jag gjorde en fallstudie med både dokumentstudier och intervjuer).
Vecka 5: Intervjuer och bearbetning av intervjudata.
Vecka 6: Analys och slutsatser.
Vecka 7-8: Genomgång från start till mål, avstämning med handledare, inlämning av utkast.
Vecka 9: Opponering.
Om du gör intervjuer så tänk på att transkriberingen tar evigheter, en intervju på 45-60 min kan ta en arbetsdag att skriva ut.
Jag ska göra en litteraturstudie med kvalitativa eller kvantitativa artiklar. Kommer antagligen endast bli kvalitativa artiklar då det passar mitt syfte bäst