• Bogadischu

Min 12-åring är förvirrad

Min son fyllde 12 i somras och har precis börjat sexan. Han har helt plötsligt börjat glömma vikten av att uppföra sig. Han petar i näsan, äter med händerna, för tvivelaktiga ansträngningar för sin hygien. Med andra ord: beter sig grisigt. Och när man påpekar detta och kräver än bättring kommer antingen en tom blick till svars, eller en strid ström av motargument. Han har lurat in mig i långa diskussioner om vad som skall anses rätt och fel vid ett flertal tillfällen, men nu håller jag ett mer konsekvent tillmötesgående: jag har rätt och det finns inget att argumentera om.

Skulle behöv lite tips på vad jag kan göra? Framför allt att få honom att uppmärksamma sitt uppgörande mer.

• Svar på tråden Min 12-åring är förvirrad
  • frokenkorrekt

Välkommen till tonårsvärlden

• sextiotalist

Och tillägger att nu ska du vara den stabila och självklart så måste du säga till om du inte gillar beteendet (men det betyder inte att han ändrar sig)

• Scoops

Jadu... den sköna tonåren.

Fortsätt vara envis. Sluta inte påminna! Det svåra är att inte bli för gnällig..men snart kommer kanske ett intresse för tjejjer (eller killar) och då måste han börja duscha igen Skål

Svar på tråden Min 12-åring är förvirrad