• Jennie1987

    Gastric bypass PCOS

    Hej!

    Jag har PCOS, och har vetat om att jag har det sen ca 8 år tillbaks.

    Jag och min man har försökt bli gravida i flera år. Vi har provat Pergotime, Puregon och insemination. Ingenting har lett till någon graviditet.

    Min vikt sköt iväg och jag hade så svårt att gå ner eller ens hålla vikten. När det var som värst vägde jag 122 kilo!

    Jag har, när jag lyckats gå ner ca 8 kilo, fått en spontan mens, det har hänt några gånger i samband med en viktnedgång.

    I vintras bestämde jag mig för att jag ville göra en gastric bypass, och jag gjorde den i mars i år.

    Jag har hittills gått ner 36 kilo, och det är jag så glad för!

    Men det jag funderar på är, att jag fått spontan mens efter en liten viktnedgång, men nu har jag inte haft en enda mens spontant, trots viktnedgång.

    Är det fler som har erfarenhet av detta?

    Jag är snart 30 år, och längtan har ju inte direkt blivit mindre av alla misslyckade försök genom åren. Vi längtar verkligen!

    Är jag för otålig?

    Det känns bara tråkigt att mensen inte kommer, när jag vet att jag kan få spontan mens, eftersom det hänt förut, och då har jag fått regelbundet i 3 månader i följd, och såklart varit jätteglad över det!

    Jag menar inte att mensen ska bli perfekt sådär direkt, men en liten blödning kunde la kroppen bjuda på...

    Jag ska till min endokrinolog 27 september, men tänkte höra med er om ni har liknande erfarenheter, så skönt att bolla med någon ?


  • Svar på tråden Gastric bypass PCOS
  • Camspr

    Jag fick veta att jag har pco för några veckor sen, väntar nu på behandling.

    Gjorde en gastric 2013 men vad jag minns hade jag inte mens på drygt 6 månader, så tror inte du ska oroa dig.

  • Jennie1987
    Camspr skrev 2016-09-19 17:09:55 följande:

    Jag fick veta att jag har pco för några veckor sen, väntar nu på behandling.

    Gjorde en gastric 2013 men vad jag minns hade jag inte mens på drygt 6 månader, så tror inte du ska oroa dig.


    Tack för ditt svar!

    jag var hos min gynekolog i tisdags och gjorde ett ultraljud på äggstockarna, och där fanns en äggblåsa på 15 mm! Så min gynekolog trodde att en ägglossning skulle kunna ske efter ett par dagar, ca idag eller imorgon eller så ? Är såklart jätteglad över att det såg bra ut och att min kropp iallafall försöker få igång något!

    Hoppas att det går bra med din behandling! Vill du bli gravid eller är det p-pillerbehandling som gäller för dig?

    Önskar dig lycka till, oavsett! ????
  • Camspr

    Vi försöker bli gravida, väntar på vår behandling nu :) Haft oskyddat sen 2012 utan resultat..

    Härligt! Skönt du vet att där är chans nu :)

Svar på tråden Gastric bypass PCOS